Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

oscommerce login foer checkout

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har netop launchet min web site og vil lige hoere lidt omkring jeres erfaringer med hensyn til login funktionens indflydelse paa salget. Jeg har pt en OsCommerce loesning hvor brugeren skal logge sig ind/ skabe en account foer de kan fortsaette med koebet. Er der nogen der har erfaringer med dette fra trackingsiden mht. om dette skaber lavere eller øger salget?

Mvh

Dets

Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 11:14

Jeg tror, at du kan redde en del flere kunder ved at kunderne kan fortsætte direkte igennem checkout uden tvinge dem til at skulle oprette en konto.

Mener faktisk diskutionen har været oppe før på amino(?) prøv at søg lidt på det.

Det kan sagtens lade sig gøre, at omskrive checkout i osCommerce til en mere venlig checkout.
Et mere (håber jeg) brugervenligt checkout på osCommerce kan f.eks. laves som vi har gjort for Made4men, prøv at gå igennem her: http://www.made4men.dk hvor kunden aktivt vælger om de indtastede oplysninger skal bruges til at oprette en konto.
Jeg syntes selv, denne metode giver et bedre checkout, uden at jeg som kunde tvinges til at skulle oprette en konto.

Med venlig hilsen,
Johnny

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 13:40

Hej dets

Vi har lavet en mellemting på vores hjemmeside www.trendlovers.dk

Her har kunden inden køb mulighed for at oprette en bruger, eller fortsætte købet uden en bruger.

Jeg vil mene det fungerer optimalt.

Det kunne dog være interessant at høre flere erfaringer.

Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 15:51

Som kunde foretrækker jeg klart den sidste model. Jeg har flere gange forladt en webshop ved betalingen, fordi jeg ikke gad bøvle med at oprette en bruger for at gennemføre købet.. Men omvendt kan det steder man ofte handler være en dejlig ting at kunne have en bruger, hvor man bl.a. kan følge status med ens ordre osv.. Men kort sagt, valgfrihed må være vejen frem..

Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 16:05

Jeg tror jeg har formuleret mig forkert, eller også misforstår jeg.
I den løsning vi har lavet til made4men er der mulighed for både at oprette konto og fortsætte uden. Når du går til checkout kommer du med det samme til en side hvos du indtaster navn og adresse, på denne side er der en boks der hedder "Tryk her hvis du ønsker at oprette en konto:" hvis du trykker på den, kommer der en boks frem hvor du skal indtaste et password. Og så er der oprettet en konto på din e-mail adresse med det valgte password - trykker du ikke på den, fortsætter du checkout uden at oprette en konto.
Prøv at hoppe ind på www.made4men.dk og smid en vare i kurven og gå derefter til kassen, så kan I se opsætningen i funktion.

Du sparer nogle klik i forhold til den normal "gæste konto" funktion i osCommerce som er den trendlover benytter (hvad jeg kan se), hvor du først skal vælge om du er returnerende kunde, ny kunde eller om du ikke vil oprette konto. I vores udgave springer du det trin over og går direkte til indtastning af dine oplysninger, er du så tilbagevendede kunde vælger du bare "Login med min konto" i toppen.

Men generelt tror jeg den bedste metode er at give folk mulighed for at komme hurtigt igennem checkout (de skal ikke have tid til at fortryde Wink ) og lade det være helt op til kunden om de vil oprette en konto eller ej. Er du interesseret i, at folk opretter en konto så prøv at lokke dem til det, kør nogle tilbud der kun kommer ud til "konto"-kunder eller lignende.

Mvh,
Johnny

Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 16:48

Tror det gik lidt for hurtigt med mit svar, samtidig med at min Internetforbindelse driller idag, så jeg kiggede ikke lige på de omtalte sider før jeg fik svaret.. For lige umiddelbart er det præcis den løsning I har fået lavet på made4men jeg ville anbefale, men Trendlovers løsning ville nu heller ikke skræmme mig væk som kunde ;)

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Fra  Haandlavet.dk Skrevet kl. 22:22

Hej Dets

Jeg er selv igang med at gøre det mulig for den besøgende at gennemføre hele handlen uden at de skal oprette sig som kunde. Jeg har en forventning om at de vil give mig en del flere ordre i butikken :)

Da jeg kører en bastard-udgave af osCommerce kunne jeg fx ikke bruge Purchase Without Account (har prøvet), men endte iøvrigt med at lave en meget mere simpel løsning end PWA.

Det kører i betatest pt indtil jeg er sikker på at det ikke kommer til at ødelægge handler.

Tim

Haandlavet.dk - Hobbyartikler til en postkasse nær dig 

Tim

Køb kompatible billige dymo labels og spar penge på dine forsendelser.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)