Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdragelse af personlig virksomhed / webshop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at købe en webshop som drives i personlig regi af sælger. I forbindelse med købet vil jeg gerne sikre at alt går korrekt til for at salget bliver en succes for både køber og sælger.

Er der nogen som har erfaring med dette - jeg tænker her især på om I evt. har en standardkontrakt vi kan tage udgangspunkt i ?

Det er primært blot webshoppen som skal handles og naturligvis kundekartotek, leverandøraftaler og øvrige rettigheder.

Jeg vil naturligvis ikke overtage nogle af sælgers forpligtelser (evt. moms gæld, leverandørgæld osv.). Men jeg vil gerne have hjælp til at alle omregistrering sker korrekt (net, quickpay osv.).

Jeg håber at få lidt input og glæder mig til at høre fra jer.

Bedste hilsner

Mikael

Tilmeldt 28. Sep 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:21

Hej MikaelS

Fik du nogensinde nogle brugbare svar på dit spørgsmål? Står nemlig i samme situation lige nu. Så tænkte om du eller andre kan hjælpe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55

Når du overtager en personlig virksomhed - så er det ikke virksomheden du overtager, men derimod dens aktiver og goodwill

Du betaler således for varene og f.eks. et ekstra beløb for goodwill = værdi af kundeliste, og f.eks. hjemmeside som er vel indført og andet.  Aftaler overtager du ikke, og du hænger ikke på tidligere moms og skat.

Det at du ikke overtager aftaler, betyder også, at du skal ha nye aftaler - eller forlænget gamle, med alle leverandører, betalingsservice med mere. Der KAN de f.eks. kræve, at det gamle sælgende CVR inden har indfriet al gæld, for at ville indgå en ny aftale med dig, men som udgangspunkt hænger du kun på den gæld du selv stifteer og indgår aftale om.

Sælger bliver beskattet af den pris I bliver enige om og kan så lukke sin virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)