Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Formidling af dansk politik - så det er til at forstå!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Jeg har fået en idé. 

Jeg er statskundskabsstuderende, og jeg er netop gået i gang med at skrive mit bachelorprojekt. Jeg har interesseret mig for politik siden starten af gymnasiet, og jeg kan huske, hvordan min politiske nysgerrighed eksploderede i gymnasietiden. I 1.g ville jeg så gerne kunne forstå, hvad der foregik i dansk politik, men de nyheder, jeg blev mødt med, var meget uigennemskuelige og "indforståede". Jeg husker at jeg spurgte min far, hvor han havde fået alt sin viden om dansk politik fra. Han svarede, at han jo havde fulgt med i politik i mange år. Og så sagde han, at han havde hørt P1 på vej til og fra arbejde lige så længe han kunne huske. Jeg begyndte at høre P1 Morgen hver dag, inden jeg tog i skole, og nå ja - så har jeg læst statskundskab i små 3 år nu. Derudover har jeg indsamlet informationer, været til foredrag og suget til mig alle steder, jeg kunne komme til det. 

I dag giver nyheder om dansk politik mening for mig. Det gør de også for politisk interesserede og for personer, der har fulgt lidt med i politik gennem en årrække. Jeg er dog overbevist om, at hvis jeg ikke havde gjort en indsats (af egen lyst og vilje) for at finde hoved og hale i dansk politik, så havde billedet stadig været sløret i dag.