Hej Har læst om beskatning af gaver som bloggere modtager. Det har fået mig til at tænke på andre situationer. Hvordan tænker I at beskatning/fradrag er på følgende? En privat person modtager aflagte genstande fra mennesker, der ved at personen, tager ud, og sælger på markeder. Personen sælger genstandende, på de markeder der tages på. Skal vedkommende betale skat af det, der modtages? Skal vedkommende betale skat af det, der sælges? Hvis jeg som driver erhverv ved køb og salg indenfor brugt branchen, får aflagte genstande, skal jeg så betale skat af de modtagne genstande? Kan jeg trække de aflagte genstande jeg får fra, hvis jeg vælger at sælger dem? Jeg vil naturligvis blive beskattet af salget, hvis jeg sælger dem. Med venlig hilsen |
i princip ja til alt. Modtager skal betale skat af gaverne i forhold til værdien og skat af det som sælges. Hvis det er kasserede ting som tøj eller private ting som ellers ville ryge i skrældespanden, vil jeg ikke tro du skal betale skat af at modtage det, da det jo så må antages at ha 0 værdi - lige som det jo ikke giver fradrag for den som vælger at give sit gamle tøj væk, så er det fra private der ellers ville smide ting ud, kan de vel modtages uden værdi mod at du som du skriver, betaler skat af salgetTingfinder Kram:En privat person modtager aflagte genstande fra mennesker, der ved at personen, tager ud, og sælger på markeder.
Personen sælger genstandende, på de markeder der tages på.
Skal vedkommende betale skat af det, der modtages?
Skal vedkommende betale skat af det, der sælges?
Hvis jeg som driver erhverv ved køb og salg indenfor brugt branchen, får aflagte genstande, skal jeg så betale skat af de modtagne genstande?
Kan jeg trække de aflagte genstande jeg får fra, hvis jeg vælger at sælger dem?
Du kender vel BRUGTMOMSORDNINGEN
VH John Hannover
vh