Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på ansøgning til investorer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vejby
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 105
Fra  Mit kreative liv Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle sammen

Jeg vil skrive til nogle investorer herinde, men er meget i tvivl om hvad jeg skal skrive, for at det lyder ordenligt..

Jeg ved ikke hvor personlig eller professionel man skal være..

Jeg har brygget denne tekst sammen og vil meget gerne høre feedback på, hvad jeg skal udelade eller om der mangler noget bestemt info.. Der udover er jeg selvfølgelig i gang med at udarbejde en forretningsplan..

På forhånd tak..

Hej

Jeg er en ung kvinde på 26 år.

Fra jeg var helt lille pige, har jeg lavet mange kreative ting, som broderier, decoupage, kort, malerier og mm.

Da jeg fik min søn i september 2008 begyndte jeg at lave en personlig barnets bog til ham. Dette blev starten på drømmen om min egen virksomhed og nu ønsker jeg brændende at tage springet og starte en webshop.

Jeg søger kapital til opstart af webshop, med salg af:

- Færdige julepakkekalender.

- Færdige broderier

- Barnets data broderier

- Personlig barnets bog.

- Scrapbøger (bryllup, konfirmation mm)

- Billedrammer med pynt.

Du er meget velkommen til at tage et kig på mine produkter på min midlertidige hjemmeside/webshop mitkreativeliv.dk

Jeg håber at du vil finde mit arbejde interessant.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:29

Der findes ikke en facitliste, nogen kommer langt med at beskrive hvordan de brænder, men jeg synes du mangler noget om hvad du forventer - hvor mange penge - til hvad - har du en færdig forretningsplan, et budget inkl. likviditetsbudget på et eller andet niveau osv. + hvad byder du ind med - skyder du selv penge i, hvor meget tid, er det aftenarbejde eller går du all-in osv

Læs også godt igennem for slåfejl (jeg er uofficiel dansk mester i dem Big Smile) ex Færdige julepakkekalender er julepakkekalendere

Det er småting, men alt tæller. Projektet fejler i alle fald ikke noget - se evt lidt her om INVESTORANSØGNING eller se amino kapital hvor Martin Thorborg vist også har skrevet lidt om hvad en god ansøgning KUNNE indeholde. KUNNE fordi det også gerne må være individuelt og gerne må lyse af "brænder for"

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejby
Tilmeldt 6. Feb 14
Fra  Mit kreative liv Skrevet kl. 16:50

Tusind tak for din feedback :)

Jeg er indforstået med at der ikke findes et klart facit over en ansøgning :)

Jeg har læst dit link men er i tvivl om følgende, som du måske kan hjælpe mig med svar på:

Beskriv beløb så investorene ved hvad der forventes. (Jeg aner ikke beløbet da det også skal dække en skrabet løn til mig selv, da jeg går all-in og stopper studie).

Beskriv om du tænker tilbagebetaling som ren rente/afdrag - eller overskudsdeling eller en kombination. (Jeg er ikke klar over hvad de mener).

Alt sammen må gene være i one-liners, men det giver investorer en bedre mulighed for at bedømme, om det her er PB eller en E-mail værd. (Hvad er one-liners).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:23

Du må lægge et budget for at kunne beskrive beløbet så investor kan se hvad denne skal af med og hvad du tænker dit pengene brugt til. Netop det med løn er ofte lidt et problem, idet investor helst generelt ser, at man klarer sine personligt udgifter selv - men uanset hvad, beskriv beløbet så godt du kan ud fra et budget

Rente af pengene er EN mulighed, en anden kunne være andel af overskud, eller andel af et selskab hvis du stifter selskab, eller de ting kan kombineres

One-liner = bare kort beskrivelse som modsats til lange forklaringer med mange ord = hurtigt læst for investor - få det vigtigste - beløbet og det som investor kunne blive mest fanget af at læse først

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejby
Tilmeldt 6. Feb 14
Fra  Mit kreative liv Skrevet kl. 17:30

Tusind tak :)

Det er virkelig en stor hjælp for mig..

Fra Århus