Jeg har for nyligt startet en enkeltmandsvirksomhed jeg skal have en webshop, jeg er dårlig startet men har alligevel lidt fakturaer fra sidste år jeg da godt kunne tænke mig at få bogført og indberette moms af her inden d. 10. ja jeg er sent ude det kom lidt bag på mig Jeg har startet med Dinero og mangler lidt hjælp til at vide hvor jeg skal bogføre mine ting, jeg har læst en del og set nogle af Dineros videoer og alligevel føler jeg ikke helt jeg ved hvad jeg skal. Jeg har købt alt fra min private konto (erhvervs bankkontoen er under oprettelse) og det har jeg læst mig til skulle være ok de første 6 md. det jeg har indtil videre er noget domæne/webhotel et telefon abb. osv. ikke meget. Jeg har så rigtig meget brug for en der lige kan fortælle mig hvordan jeg bogføre dette der er jo en konto der hedder 8150 - indskudt kontant i virksomheden som jeg går ud fra jeg skal bruge men er i tvivl om hvordan. Sådanne tænker jeg at jeg skal gøre.... Først opretter jeg et kontant køb (f.eks på webhotellet) her bruger jeg så konto 'internet og webhotel' og fra beholdning 'Kasse' --> derefter går jeg så i kassekladden og opretter en på samme beløb med konto '8150 - indskudt kontant i virksomheden' og modkonto 'internet og webhotel' Eller er jeg helt gal på den |
Er der slet ingen der vil hjælpe mig lidt i gang her?