Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp med første regnskab inden Moms om 2 dage...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for nyligt startet en enkeltmandsvirksomhed jeg skal have en webshop, jeg er dårlig startet men har alligevel lidt fakturaer fra sidste år jeg da godt kunne tænke mig at få bogført og indberette moms af her inden d. 10. ja jeg er sent ude det kom lidt bag på mig Smile

Jeg har startet med Dinero og mangler lidt hjælp til at vide hvor jeg skal bogføre mine ting, jeg har læst en del og set nogle af Dineros videoer og alligevel føler jeg ikke helt jeg ved hvad jeg skal.

Jeg har købt alt fra min private konto (erhvervs bankkontoen er under oprettelse) og det har jeg læst mig til skulle være ok de første 6 md. det jeg har indtil videre er noget domæne/webhotel et telefon abb. osv. ikke meget.

Jeg har så rigtig meget brug for en der lige kan fortælle mig hvordan jeg bogføre dette der er jo en konto der hedder 8150 - indskudt kontant i virksomheden som jeg går ud fra jeg skal bruge men er i tvivl om hvordan.

Sådanne tænker jeg at jeg skal gøre....

Først opretter jeg et kontant køb (f.eks på webhotellet) her bruger jeg så konto 'internet og webhotel' og fra beholdning 'Kasse' --> derefter går jeg så i kassekladden og opretter en på samme beløb med konto '8150 - indskudt kontant i virksomheden' og modkonto 'internet og webhotel'

Eller er jeg helt gal på den Sad

Tilmeldt 8. Feb 14
Skrevet kl. 18:27

Er der slet ingen der vil hjælpe mig lidt i gang her?

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 19:22

Hej 

du skal vælge enten at bogføre det som køb eller bogføre det i kassekladden. Ikke begge dele.

Når du nu har travlt, så vil jeg foreslå, at du bogfører alle bilagene i kassekladden. Du skal så bogføre de enkelte bilag på den konto de vedrører og med indskud som modkonto.

Ulempe ved denne løsning er, at du ikke kan uploade bilagene.

Hvis du alligevel ønsker at bogføre bilagene under køb, så syntes jeg at du bare skal bogføre dem som du selv foreslår. Men altså ingen bogføring i kassekladden også.
Problemet her er. at du ikke vil kunne bruge konto 8150. Hvis du ikke har en kontantbeholdning, så kan du vælge, at lade beløbet stå. Du kan så vælge at flytte det samlede beløb fra kasse til indskud på et senere tidspunkt.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:29

Jeg ville ikke gå ud fra at telefonabb 6 mdr før start gik men i så fald skal du også indberette skat af fri telefon for samme 6 mdr - og jo så også fremover  2500 per 12 mdr for 2013 (del med 12 og gang med antal måneder) og nu 2.600 kr for 2014 - læs om SKAT AF FRI TELEFON  og overvej om det betaler sig for dig + husk du skal dele momsen i privat/virksomhed for at alt du har hjemme og bruger privat også - ex telefonen tilmed DELT MOMS FORKLARET 

VH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:29

ABCbogstaver.dk:
Jeg har for nyligt startet en enkeltmandsvirksomhed jeg skal have en webshop, jeg er dårlig startet men har alligevel lidt fakturaer fra sidste år jeg da godt kunne tænke mig at få bogført og indberette moms af her inden d. 10. ja jeg er sent ude det kom lidt bag på mig

Helt nøjagtig hvilken dato blev du moms registreret ?. Og da der er lukket for indberetninger den 9 og den 10 Pga. noget opdateringer, er det nok sidste chance i dag.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 8. Feb 14
Skrevet kl. 19:56

Tak Stig. det lyder som om det er nemmest bare at gøre det i kassekladden er der nogle ulemper ved dette? jeg har lidt svært ved at se forskellen på de to?

John Hannover - Tak for det, det tror jeg lige at jeg skal sætte mig lidt ind i jeg vælger bare at lade 'privaten' betale denne gang og ikke bogføre den.

Michael - det gjorde jeg d. 7/11-2013.. øhhh som jeg har læst det hos skat vil der være en 'kortere' opdatering her i nat men at der vil være åbent d. 10 ?

Tilmeldt 12. Mar 13
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 19:58

Michael:
Helt nøjagtig hvilken dato blev du moms registreret ?. Og da der er lukket for indberetninger den 9 og den 10 Pga. noget opdateringer, er det nok sidste chance i dag.

Det sidste jeg hørte fra SKAT var, at systemerne var lukket den 9. imellem kl 0.30 og 18.
Er de kommet med en nyere udmelding?

Mvh

Stig 

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 12. Mar 13
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 20:00

ABCbogstaver.dk:
Tak det lyder som om det er nemmest bare at gøre det i kassekladden er der nogle ulemper ved dette?

Den eneste ulempe jeg kan se, er at du ikke vil kunne uploade bilaget.

Mvh

Stig

Tilmeldt 8. Feb 14
Skrevet kl. 20:03

Ja ok men da jeg bruger gratis versionen pt. så tror jeg ikke at jeg kan uploade bilag alligevel.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 20:07

SWcotspain:
Det sidste jeg hørte fra SKAT var, at systemerne var lukket den 9. imellem kl 0.30 og 18.

Har lige tjekket op på det, og det ser heldigvis ud til at du har ret. Så har folk jo lidt tid endnu.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)