Inden længe lanceres www.SponsorDB.dk , som kort fortalt er en fælles platform for idrætsforeninger/sportsudøvere og virksomheder, med fokus på indgåelse af sponsorater. På nuværende tidspunkt består websitet af en midlertidig præsentationsside, hvor konceptet beskrives. Derudover findes en præsentationsvideo, som meget godt opridser essensen af servicen. Jeg vil meget gerne høre, hvad I synes om konceptet, og er meget lydhør overfor både positiv og negativ feedback - så skyd løs. BAGGRUND: Der er sket en udvikling i måden hvorpå virksomheder ser på sponsorater. Hvor der tidligere ofte var tale om HJERTEsponsorater, forventer virksomheder i dag at få mere retur for sponsorkronerne, så der i stedet tales om HJERNEsponsorater. Dette stiller idrætsforeninger og sportsklubber i en situation, hvor de er nødt til at "tænke ud af boksen", for at tilbyde sponsorerne gennemtænkte og unikke sponsorkoncepter - noget der stiller langt større krav til de enkelte foreninger/klubber. SPONSORDB.DK / FOR IDRÆTSFORENINGER & SPORTSKLUBBER - Sponsorrådgivning (udtænkning af sponsorkoncepter, netværk, salgsteknik m.m.) SPONSORDB.DK / FOR VIRKSOMHEDER - Sponsorrådgivning (matchmaking, netværk, aktivering af sponsorat m.m.) FORRETNINGSMODEL: Der er tale om en abonnementsløsning, hvor idrætsforeningerne/klubberne betaler for et løbende abonnement (pr. måned eller pr. år) på siden. For dette beløb får de en online sponsorprofil, synlighed overfor potentielle sponsorer, rådgivning/sponsortips m.m. VIDERUDVIKLING: Dette bliver den grundlæggende version 1, men der ligger allerede en masse nye funktioner og tjenester i pipelinen til efterfølgende versioner. Dette har jeg desværre ikke mulighed for at komme nærmere ind på, på nuværende tidspunkt. |
Det ser rigtig spændende ud!
Umildbart virker siden meget lige til, og er derfor ikke en man forsvinder helt i, med hensyn til undersider osv.
Jeg selv er også frivillig i en idrætsforening, og ja det er svært at finde en god sponsor, som ikke samtidig forventer store ting af klubben. Derfor kan det være godt med noget hjælp som i tilbyder igennem siden.
God vind med det!