Jeg kan flere steder læse, at nogle af jer har 10-15.000 tilmeldte til jeres nyhedsbrev (og nogle gange flere). Men hvordan har I fået alle disse tilmeldinger?
Jeg har lavet en konkurrence som udløber på søndag, hvor man kan vinde et gavekort på 500,- kr. Konkurrence har kørt i 2 måneder og har givet ca. 100 tilmeldinger. Men hvordan har DU fået tilmeldinger til DIT nyhedsbrev?
ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.
Men relevant indhold og gode informationer kan jo kun sendes til de kunder der har tilmeldt sig nyhedsbrev. De kunder der ikke er tilmeldt, fider jo aldrig ud af, hvor gode og relevante nyhedsbrevene er.
Jeg vil også gerne høre, hvad andre gør for at eksisterende få kunder til at tilmelde sig nyhedsbrevet, kun ca.30% af mine kunder ønsker nyhedsbrev.
Jeg udtrækker en vinder hver måned, som så modtager et af vore produkter. Det er ikke nødvendigvis dyre gaver, men jeg lærte dengang jeg læste økonomi at hvis folk har mulighed for at vinde noget så er de klar.
Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Lav en konkurrence med en stor gevinst - det giver en del tilmeldinger - men kun hvis konkurrencen bliver markedsført.
Derudover kan du jo køre en kampagne hos de forskellige medier/netværk - og den vej få den promoveret hurtigere. En side vil typisk eksponere en kampagne mere, jo mere de får pr. bruger/klik.
Han har jo allerede en konkurrence kørende... og det er også en god måde at gøre det på..
Samtidig skal du sørge for, at det er meget nemt og tydeligt at tilmelde dig nyhedsbrevet... og så skal du evt. tilbyde dem en lille ekstra gevinst med det samme de har tilmeldt... fx. kunne det være et flot billede af noget af dine varer... ti procent i butikken.. eller andet...
Noget hvor de faktisk kan se at de får en gevinst med det samme... det virker som regel bedre end konkurrencer (afhængig af størrelsen på gevinsterne selvfølgelig :-) )
Som Poul Nyrup's sagde det er det nødvendigt med "et langt sejt træk"...
En konkurrence er naturligvis effektivt til at få tilmeldinger - MEN spørgsmålet er som om det er målgruppen der tilmelder sig. Er det mon lille Lise på 12 år som tilmelder sig alle konkurrencer på nettet, eller moster Gerda hvis store hobby er at klipper tilbudskuponer fra avisen? I så fald har det vel stort set ingen værdi for dig at de tilmelder sig dit nyhedsbrev. Kan du ikke tilbyde en præmie som kun din målgruppe har interesse i at vinde?
Vi har selv udviklet nogle gratis casino spil hvor der er præmier for $250 i måneden - http://www.online-casinos.com/play/ - for at være med i lodtrækningen om præmer skal man dels opnå en score som kommer på top 100, dels tilmelde sig nyhedsbrevet. Det virker fortrinligt og henvender sig til vores målgruppe. Det bedste af det hele er at det hele kører stort set automatisk - bortset fra udsendelse af præmier.
For det første skal dit nyhedsbrev være attraktivt for potentielle læsere. Der er flere måder, at tage højde for dette. Det vigtigste og mest basale er relevant, spændende og velskrevet indhold. Derudover kan du supplere med konkurrencer, som via målinger har vist sig at være ret effektivt i de fleste tilfælde. Her kan du eksempelvis udlode en, eller to præmier til de tilmeldende dette kunne være en præmie rettet mod de kvindelige læsere, og en rettet mod de mandelige læsere. Endnu et godt lille "trick" er, at udlode månedtlige småpræmier, eller på ugentligt basis afhængigt af dit foretagendes størrelse. Dette kan fremhæves i bunden af siden, inden man når til linket, eller teksten der fortæller hvordan du afmeld nyhedsbrevet, som i øvrigt SKAL stå i dit nyhedsbrev. Dette motiverer læseren til, at blive ved med at modtage nyhedsbrevet. Ud over dette kan du lave en "tip en ven" funktion, hvor man kan tippe en ven om nyhedsbrevet, og samtidigt deltage i en konkurrence om en mindre præmie. Dette er lidt af de succesfulde, og effektive metoder JEG benytter mig af. Håber det kunne bruges.