Hej, vi er en ny virksomhed i opstartsfasen hvor vi gerne vil sørge for at alt er 100p iorden inden vi tager de næste skridt. Og en af disse ting vi gerne vil have ordnet er fakturering af bilsalg til vores kunder og erhverv... vi kender brugmoms ordning men hvordan taster vi den ind i vores regenskab? vi bruger billys billing. Herefter vil vi også vide hvordan vi skriver en faktura ti engro salg til andre bil forhandlere? og hvordan vi faktuerer det i vores regenskab med brugtmoms ordningen? |
Generelt er billys billing support mig bekendt gode til at svare direkte og har revisor til at rådgive MEN de færreste regnskabsprogrammer, hvis overhovedet nogen, håndterer brugtmoms direkte. Det forudsætter dels, at man følger specielle regler som betyder speciel udformning af bilag til den man køber af og af ens egen faktura, og det kender jeg ikke programmer der kan give per automatik. SÅ forudsætter det, hvis det skal være let og lovligt, at man har særskilt konto i både salg og køb, for at kunne holde disse op mod hinanden, så burden man kunne flytte 20% af det man kan regne ud er fortjeneste ved at trække de to konti fra hinanden, fra salg brugtmoms til salgsmoms den sidste i kvartal/halvåret ved hver momsafregning - eller en gang om måneden
Du virker til at være helt hjemme i selve brugtmomsordningen, men for andre der følger med og vil kende kravene til brug af ordningen kan der ses lidt mere HER I LINKET
Prøv at hive fat i BB support og lad os alle lære af svaret - hvordan BB kan håndtere det
vh John H