Hej Amino. I plejer at være rigtig gode til at hjælpe, så jeg forsøger lige igen. Jeg ønsker at starte en hjemmeside/blog med gode tips og råd om et givent emne. Jeg har fundet en "ekspertside" på engelsk, men samtidig er der på dansk ikke nogen lignende side. Mit spørgsmål går på om jeg må læse deres artikler og omskrive dem til dansk? Jeg er klar over at jeg ikke må kopiere direkte fra deres side, men hvis jeg nu omskriver teksten, så kommer det vel ikke under kategorien 'plagiat'? Hvor meget må illustrationer og tekst jeg selv laver ligne andres? Er det okay at man laver samme former, størrelser, men blot udskifter farven? Håber at få hjælp herinde, da jeg ikke har kunne finde svar på google, jeg kan ikke lige finde den rette formulering og søge efter. Da de fleste leder mig ind på kopiering af tekster og hvordan man skriver en tekst til nettet. Mvh. Kenneth |
Teksten skal omskrives totalt, og helst byttes om på afsnit placeringen, med mindre det ødelægger det hele.
Alle andre omskriver også andres tekster konstant, vi kan jo ikke alle opfinde den dybe tallerken.