Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår har du pligt til at indberette skat/moms

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Spørgsmålet er som det står i emnet, hvornår jeg har pligt til at indberette skat, (og moms såfremt dette skulle blive nødvendigt)

Jeg er med på reglen med at hvis man tjener over 50.000 i en periode på 12 løbende måneder, så skal det indberettes.

Mit spørgsmål bliver kringlet da jeg mindes at have hørt at der er sær-regler på sponsorships og penge du tjener fra gevinster, og jeg har ikke umiddelbart kunnet finde noget brugbar info på SKAT's hjemmeside.

Jeg er sammen med nogle andre entusiaster igang med at starte en eSport organisation, men da den primære indtægtskilde i dette foretagende er præmiegevinster fra diverse spil, har jeg da samme indberetningspligt som hvis det var penge tjent via salg er et produkt?

Håber der er en der kender reglerne bedre end mig der kan hjælpe med dette.

På forhånd tak

Nicolai 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:34

først og fremmest skat. Når du tjener 1 krone skal du indberette den 1 kr. Det med 50.000 kr har at gøre med hvornår du skal momsregistreres

MOMSREGISTRERINGSPLIGT

Der er skat på fortjenester også fra sponsor shops og hvad gevinster angår, så er der skat hvis det er fortjeneste på noget du tjener på ved at udlodde gevinster, men får du gevinster ved offentlige lotterier f.eks. så trækkes gevinstafgift

Du har helt samme indberetningspligt på præmiegivinster fra en side du laver med spil og den vil også ha samme 50 t regel for momspligt - skat lige fra krone 1 i fortjeneste. Indberettes i forskudsopgørelse og i selvangivelse helt som al anden intægt. Her helt simpelt om MOMS OG SKAT 

Moms vil fremover formentlig med jeres indtægt være halvårligt - 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:40

Verdensklasse, tak!

Mvh Nicolai

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)