Hej Aminoer. Jeg har ledt og ledt efter hvordan jeg indskyder mit eget værktøj i mit nystartede enkeltmandsfirma. Jeg fandt så svaret på følgende link: http://anettesand.dk/2013/indskud/ Rigtig god artikel om lige netop mit problem. Der står om at indskyde private varer/udstyr mv. bogføres sådan her: 1. Beløbet (i dette tilfælde mit estimerede værdi-beløb) bogføres uden moms på den konto det vedrører (i mit tilfælde har jeg i Dinero valgt "småanskaffelser", da det er ca. 9000,- kr der er tale om) Modkonto: Mellemregningen. Det er en konto i egenkapital. Så langt så godt og det hele spillede også - lige indtil jeg kiggede på mit regnskab og kunne se at det også figurerede i momsregnskabet. Dvs. at kontoen "småanskaffelser" må være en forkert konto at vælge da programmet lægger moms herpå. Mit spørgsmål er så: Hvilken konto skal jeg vælge i stedet for "småanskaffelser" i Dinero for at skyde mit værktøj ind i firmaet uden at det tages med i momsregnskabet? Jeg håber jeg har fået beskrevet problemet tydeligt og på forhånd tak for hjælpen! Mvh. Michael S. Nielsen |
Michael S. Nielsen:Hej Aminoer.
Jeg har ledt og ledt efter hvordan jeg indskyder mit eget værktøj i mit nystartede enkeltmandsfirma. Jeg fandt så svaret på følgende link:
http://anettesand.dk/2013/indskud/
Rigtig god artikel om lige netop mit problem. Der står om at indskyde private varer/udstyr mv. bogføres sådan her:
1. Beløbet (i dette tilfælde mit estimerede værdi-beløb) bogføres uden moms på den konto det vedrører (i mit tilfælde har jeg i Dinero valgt "småanskaffelser", da det er ca. 9000,- kr der er tale om)
Modkonto: Mellemregningen. Det er en konto i egenkapital.
Så langt så godt og det hele spillede også - lige indtil jeg kiggede på mit regnskab og kunne se at det også figurerede i momsregnskabet. Dvs. at kontoen "småanskaffelser" må være en forkert konto at vælge da programmet lægger moms herpå.
Mit spørgsmål er så: Hvilken konto skal jeg vælge i stedet for "småanskaffelser" i Dinero for at skyde mit værktøj ind i firmaet uden at det tages med i momsregnskabet?
Jeg håber jeg har fået beskrevet problemet tydeligt og på forhånd tak for hjælpen!
Mvh. Michael S. Nielsen
Hej Michael.
Jeg ville oprette en konto som hed "småanskaffelser" uden moms.
De denne video til hvordan du gør :
De bedste hilsner
Rasmus