Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskud af værktøj i mit firma i Dinero

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Fra  Steenholdt Multiservice Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har ledt og ledt efter hvordan jeg indskyder mit eget værktøj i mit nystartede enkeltmandsfirma. Jeg fandt så svaret på følgende link:

http://anettesand.dk/2013/indskud/

Rigtig god artikel om lige netop mit problem. Der står om at indskyde private varer/udstyr mv. bogføres sådan her:

1. Beløbet (i dette tilfælde mit estimerede værdi-beløb) bogføres uden moms på den konto det vedrører (i mit tilfælde har jeg i Dinero valgt "småanskaffelser", da det er ca. 9000,- kr der er tale om)

Modkonto: Mellemregningen. Det er en konto i egenkapital.

Så langt så godt og det hele spillede også - lige indtil jeg kiggede på mit regnskab og kunne se at det også figurerede i momsregnskabet. Dvs. at kontoen "småanskaffelser" må være en forkert konto at vælge da programmet lægger moms herpå.

Mit spørgsmål er så: Hvilken konto skal jeg vælge i stedet for "småanskaffelser" i Dinero for at skyde mit værktøj ind i firmaet uden at det tages med i momsregnskabet?

Jeg håber jeg har fået beskrevet problemet tydeligt og på forhånd tak for hjælpen!

Mvh. Michael S. Nielsen

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 14:52

Michael S. Nielsen:

Hej Aminoer.

Jeg har ledt og ledt efter hvordan jeg indskyder mit eget værktøj i mit nystartede enkeltmandsfirma. Jeg fandt så svaret på følgende link:

http://anettesand.dk/2013/indskud/

Rigtig god artikel om lige netop mit problem. Der står om at indskyde private varer/udstyr mv. bogføres sådan her:

1. Beløbet (i dette tilfælde mit estimerede værdi-beløb) bogføres uden moms på den konto det vedrører (i mit tilfælde har jeg i Dinero valgt "småanskaffelser", da det er ca. 9000,- kr der er tale om)

Modkonto: Mellemregningen. Det er en konto i egenkapital.

Så langt så godt og det hele spillede også - lige indtil jeg kiggede på mit regnskab og kunne se at det også figurerede i momsregnskabet. Dvs. at kontoen "småanskaffelser" må være en forkert konto at vælge da programmet lægger moms herpå.

Mit spørgsmål er så: Hvilken konto skal jeg vælge i stedet for "småanskaffelser" i Dinero for at skyde mit værktøj ind i firmaet uden at det tages med i momsregnskabet?

Jeg håber jeg har fået beskrevet problemet tydeligt og på forhånd tak for hjælpen!

Mvh. Michael S. Nielsen

Hej Michael.

Jeg ville oprette en konto som hed "småanskaffelser" uden moms.

De denne video til hvordan du gør : 

">

De bedste hilsner

Rasmus

Fra Fredericia
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Fra  Steenholdt Multiservice Skrevet kl. 15:02

Simpelt - og nemt at gå til.

Mange tak for hurtigt svar, Rasmus!

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Rasmus Theilsø Madsen:

eg ville oprette en konto som hed "småanskaffelser" uden moms.

" target="_blank">

De bedste hilsner

Rasmus

Hej Rasmus

Er det ikke muligt at "undertrykke" momsen i Dinero? Hvis dette ikke er tilfældet, så vil jeg opfordre til, at dette bliver en mulighed fremover.

Oprettelse af alle mulige ekstra konti vil på sigt medføre en helt uoverskuelig kontoplan.

Tonny

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:39

Tonny Skov Pedersen:

Rasmus Theilsø Madsen:

eg ville oprette en konto som hed "småanskaffelser" uden moms.

" target="_blank">

De bedste hilsner

Rasmus

Hej Rasmus

Er det ikke muligt at "undertrykke" momsen i Dinero? Hvis dette ikke er tilfældet, så vil jeg opfordre til, at dette bliver en mulighed fremover.

Oprettelse af alle mulige ekstra konti vil på sigt medføre en helt uoverskuelig kontoplan.

Tonny

Hej Tonny.

Det er noget vi overvejer hele tiden :)

De bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)