Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt firma, ny e-shop - Ja nyt, nyt og nyt for mig;o)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal starte op paa nettet, jeg er i den aller foerste fase -  er derfor taknemmelig over for alle input;o)

Selve virksomhedstypen (rent juridisk) er jeg i tvivl om. Vi vil i virksomheden vaere to ejere (jeg er ikke helt inde i det her) Men med et anpartsselskab vil man skulle indberette regnskaber, men hvis man vaelger det som interessentselskab vil man kunne undgaa dette, ikke? Og saa kommer det med skatten, hvad er forekellen af beskatningen af de to forskellige virksomhedstyper?

Navnet paa en webshop - Hvad taler for og imod at hhv. have navnet paa engelsk. Er der lavet undersoegelser for hvad folk generelt bedst kan huske? Engelsk navn er det dumt i forhold til soegemaskine optimering, naar maalgruppen er danskere?

Jeg har bedst muligt undersoegt markedet og er helt sikker paa at der er marked for mit koncept, samt produkter. Jeg starter op B2C, med visioner om at udvide kundegruppen B2B til hurtigst muligt.

Som det sidste - indtil videre:
Har I links til alt ang. e-handel, brugeranalyser osv. saa post dem gerne;o)

God weekend
mvh

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 12:34

Vil gerne komme med nogle inputs...

Sådan helt generelt... Ville jeg nok, hvis jeg skulle dele mit firma med nogen rent ejermæssigt, altid lave fuldt regnskab på alle leder og kanter... og ja, så kan man vel lige så godt indberette det? .... Ved ikke om man "SKAL", det ved andre nok ;) Men jeg ville bestemt gøre det - når man er 2 om at dele over- og underskud.

Hvis det KUN er til danskere, behøver det vel kun at være dansk... Har det i hvert fald personligt sådan. Du kan justere søgemaskineoptimering til kun at være aktivt indenfor "Danmarks grænser" om man vil, så i teorien kan du altid sikre dig at målgruppen er danskere, om så sitet er lavet på arabisk. Well, men man kan vel sige, at der altid er mere rift om engelske ord, da der er flere engelsk talende, så det vil vel i en grad være dyrere at bruge engelsk ord, for at opnå samme placering? ? ? Men også her, er der voldsomt kloge folk, der kan svare mere præcist :)

Bare du husker for alt i verdenen at tænke B2C og B2B helt igennem, før websitet bliver udarbejdet... for vil du udvide, skal du helst have et website, der er gearet til det - og som er delt op på en sådan måde, at noget taler til det ene marked og noget til det andet. Ellers kan man hurtigt komme til at sætte sig mellem 2 stole, tænker jeg :)

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 12:52

Hej Emil, tak;o)

Hvad angaar regnskabet har du nok ret, det goer det nok ogsaa lidt mere overskueligt for os.

Men ja webshoppen skal kun henvende sig til danskere, indtil videre.

Hvad angaar B2C/B2B har du maaske ret, det vil jeg lige overveje hvordan jeg vil goere.

Kom gerne med mere folkensWink

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)