Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billetpriser i biografen

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

de 20 kr er en ret almindelig sats som fast sats - og et godt billede på prisen i en normal periode for en film. Jeg mener før filmen tjener sine omkostninger ind for producent, distributør, DFI men igen er det jo rent snit, for der er jo film der laves til 8 mio og andre til 50 mio dkk

Hvis snittet til distributør ligger på 20 kr (og det er ikke et præcist tal kan også være 23-25 kr) og hans MG og P&A koster 2.5 mio ja så er distributør som dækkers først - dækket ved 125.000 bio-gængere, men MG og P&A kan også være 1 mio eller 4 mio

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg husker det som om at vi gav en del mere pr solgt billet da jeg arbejdede i biograf, men ved ikke om det skyldes at vi var en lille biograf og derfor solgte relativt få billetter. Men hvis trådstarter ikke er ude efter at starte en biograf men blot undrer sig så er det jo heller ikke så vigtigt at få de præcise tal på bordet.

Vi kan da i hvert fald konstaterer at der er rigtigt mange omkostninger forbundet ved at drive biograf i Danmark, ligesom investering i moderne udstyr må være en hidsig post i budgettet. Samtidigt er vi jo relativt få mennesker til at betale for gildet, hvilket medfører høje billetpriser.

Det er noget andet i Indien hvor man kan komme i biffen for 5 kr, men så også må tage til takke med en 720p projektor, og må leve med at det drypper i salen når regner udenfor :)

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)