Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura uden cvr-nummer?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet tilbudt noget arbejde for en kollega. I den forbindelse har han brug for en faktura eller regning for mit arbejde, men jeg har ikke noget cvr-nummer, jeg kan bruge til dette. Hvordan bærer jeg mig så ad med at udstede en regning til vedkommende, og er der nogle faldgruber, som jeg skal være opmærksom på?

Håber det gav mening!

Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 128
Fra  www.dingodeven.dk og www.batterilyset.dk(administrator) Skrevet kl. 11:11

Nogle gang kan man som privat påføre cpr-nummer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46658
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:40

Da han jo skal indberette det til skat for din person som bidragspligtig B-indkomst, ja så skal du gi ham dit CPR nummer samt navn og adresse helet enkelt - ellers vil det være sort arbejde Big Smile CPR nummer er ikke krav hvis det var en vare, men arbejde/ydelser, altid CPR nr da det ALTID uden undtagelse skal indberettes i e.indkomst hos skat.

Eneste faldgruppe er vel mere for ham der betaler dig for hvis skat ser det som almindeligt arbejde - uanset det er noget du gør en gang imellem og sideløbende med andet arbejde, så ville kravet være at du fik det indberettet som a-indkomst via bikort helt enkelt, og det er jo også altid muligheden og den lette løsning for dig, så er skatten trukket og for ham der ikke risikerer noget - men ellers - bidragspligtigt b indkomst og han skal lige sætte kryds i arbejdsgiver registrering for hans virksomhed i virk.dk (to sek arbejde og gratis)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 13:44

Okay, tak for svaret :) Så jeg skal selv indberette det som B-indkomst, og han skal han selv sørge for at sætte kryds i arbejdsgiverregistrering på virk.dk? Det lyder simpelt nok, det tror jeg vi gør så.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)