Hej Aminoer. Jeg har en personligt ejet virksomhed hvor virksomheden skylder mig cirka 45.000 kroner jf. mellemregningskontoen. Lad os sige jeg i næste måned tjener 100.000 kroner og derefter betaler skat af indtægten når jeg trækker dem ud af virksomheden (lad os sige 50% for nemhedens skyld) så har jeg netto 50.000 kroner som jeg kan tage som personlig indtægt. Men er det i virkeligheden ikke sådan at jeg først refunderer mine private udlæg fra mellemregningskontoen, og derefter svarer skat af de resterende 55.000 således at jeg får 72.500 kroner ud? Ellers kan jeg ikke se hvordan jeg får mine udlæg der er finansieret med fuldt beskattede penge ud igen.
Håber I rare og dygtige mennesker herinde kan hjælpe mig:)
Venlige aftenhilsner, Anders |
Du betaler ikke skat af det du hæver i en personlig ejet virksomhed - det sker via som du skriver mellemregning i status og påvirker ikke dit resultat overhovedet. Du ser i dette link SKAT I PERSONLIG VIRKSOMHED hvordan det går for sig - så JO -du kan hævde de 45.000 kr virksomheden skylder dig helt uden at betale nogen form for skat for det påvirker slet ikke resultatet som du ser i linket
vh John Hannover