Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansøkonom og Professiosbachelor i finans

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 13. Dec 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg vi lige høre, om nogle er jer kender til uddannelserne "Finansøkonom" og "Professionsbachelor i finans", evt. nogle som selv er i gang med eller har taget en af de to uddannelser?

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om dem, også selvom man ikke selv har taget en af dem. Jeg har tjekket diverse internetsider, så det er ikke nødvendigt at linke til disse. Vil nemlig gerne høre personlige meninger og erfaringer

Mine tanker går hen i mod bankverdenen, hvor egner uddannelserne hver i sær til dette? Hvordan er niveauet? Hvor meget klasseundervisning er det? Er der meget hjemmearbejde?

Alle informationer, meninger og erfaring modtages!

På forhånd, tak.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil da anbefale, at du kontakter uddannelsesinstitutionerne..

Finansøkonom er normaltvis en fin indgang til bankverdenen, som mig bekendt stort set over hele linjen kræver, at du har den før du kan komme ind som elev. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Sep 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Noza.

Jeg læser pt. PBA i international handel og markedsføring på erhvervsakademiet i Aarhus, hvor vi også har finansøkonomer og ligeledes opgraderingen i finans. Jeg har selv et par venner fra min gamle hhx klasse, der har læst PBAen i finans, og som idag arbejder i bank verdenen såvel som fået foden ind i ejendomsmæglerverdenen. 

Mine klare anbefalinger er dog, at du opgradere og tager hele finansbachaloren, da jeg slet ikke mener en finansøkonom er nok. Dette var også grunden til jeg selv opgraderer min markedsføringsøkonom til PBA i international handel og markedsføring, som er min studeretnings opgradering. 

Nu har jeg som nævnt ikke selv læst på finansøkonom men derimod markedsføringsøkonom, så ved ikke om det er præcist det samme, men mon ikke det er tæt på. Vi har haft en del klasseundervisning, men synes ikke hjemmearbejdet på nogen måde var uoverskueligt.

Er der andet jeg kan være behjælpelig med, skriver du bare en pm, eller her i tråden. Så skal jeg se om jeg kan hjælpe

Mvh Simon

FlexiPower er en elektronik webshop med fokus på universal strøm og produkter til farten. 

Tilmeldt 13. Dec 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Har allerede snakket med en af dem, men kunne meget godt tænke mig at høre fra nogle der selv har taget den eller er i gang.

Du har evt. ikke et bud på, om det er en fordel med finansøkonom fremfor finansbachelor? Hvad de siger ved uddannelsesinstitutionerne er, at det giver en bredere viden med en finansbachelor - men er det en fordel i erhvervslivet?

Uddannelsen er jo forholdsvis ny.

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Sep 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Noza:
Du har evt. ikke et bud på, om det er en fordel med finansøkonom fremfor finansbachelor? Hvad de siger ved uddannelsesinstitutionerne er, at det giver en bredere viden med en finansbachelor - men er det en fordel i erhvervslivet?

Som nævnt i mit indlæg overfor, er det min klare holdning, at finansbachaloren er at foretrække. 

FlexiPower er en elektronik webshop med fokus på universal strøm og produkter til farten. 

Tilmeldt 13. Dec 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon.

Tak for din respons! Det er selvfølgelig ikke 100 procent det samme, men forestiller mig da også, at uddannelserne læner sig da op ad hinanden.

Nu skriver du, at du ikke mener finansøkonom er nok - hvad mener du med "nok"? Altså at man simpelthen mangler teoretisk viden? 

Og hvordan tænker du om niveauet for de to?

Jeg har selv snakket med netop en lærer fra erhvervakademiet i Aarhus, som fortalte, at en del starter som finansøkonom, men vælger efter 3. semester at læse videre til PBA i finans i stedet, som du tilsvarende har gjort i international handel og markedsføring.

Jeg har hørt, at man cirka skal bruge en times forberedelse pr. undervisningtime - er det også sådan du ser det? Plus - minus?

Et mindre vigtigt spørgsmål; hvordan er aldersforholdene for første årgangsstuderende? Er det meget spredt? Og hvad vil dit bud være på en gennemsnitsalder?

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Sep 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener ikke at man får teoretisk viden nok på bare en af deres "små" uddannelser som markedsføringsøkonom eller finansøkonom. Niveauet er ikke højt nok, og min egen personlige holdning er, at det er svært og få et job på blot denne uddannelse. 

Derfor mener jeg en opgradering er nødvendig, for at man kan begynde og "kæmpe" med alle de andre uddannelser fra Århus universitet, HD, HA osv. 

Det er rigtig svært og sige med lektierne. Det er meget individuelt. Det passer nok meget godt med det lærerne forventer og hvad man måske burde gøre. 

Aldersforholdene er meget spredt ja. Der er både dem på 18 som lige er kommet fra gymnasiet, og så er der de lidt ældre i starten af 20erne som har været ude på arbejdsmarkedet eller måske har taget sabat år og været ude og rejse osv. Gennemsnitsalderen på en finansøkonom vil jeg skyde på ligger omkring de 20. 

I min klasse på PBAen hvor vi har læst 2 år som markedsføringsøkonom er gennemsnitsalderen i hvert fald de ca. 23-24 stykker nu vil jeg tro. 

FlexiPower er en elektronik webshop med fokus på universal strøm og produkter til farten. 

Tilmeldt 13. Dec 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det virker lidt underligt for mig. Har hørt fra en der blev færdig i 09 eller 10, som havde finansøkonomen, og ikke umiddelbart havde svært ved at finde job (på trods af krisen). Men nu var det heller ikke muligt med en PBA dengang, det havde måske noget at sige.

Fra Randers
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 137
Fra  Protection Group Danmark Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har planer om at læse finansøkonom for derefter på 3. semester at skifte til en Finansbachelor vil jeg foreslå dig at læse en bacheloren fra start. Der er meget metode i starten på finansbacheloren som du kommer til at beskæftige dig med i stort set alle større opgaver.  

Stiksikre veste, skudsikre veste mm. Se protectiongroup.dk

Tilmeldt 13. Dec 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg heller ikke umiddelbart tænkt mig, fik bare at vide, at der var en del der gjorde det.

Jeg har tænkt enten eller.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)