Det kan godt være, at det er et dumt spørgsmål, men håber at i vil hjælpe mig anyways..
Jeg vil meget gerne være konsulent - men er der en bestemt uddannelse eller en måde at være konsulent på?? Skal man sende ansøgninger til virksomheder eller hvordan? Er der ikke andre muligheder?? Er der en virksomhed, eller en som gerne vil have en frisk og ung mand til nogle opgaver?
Jeg elsker at sælge og have kundekontakt.. (Nu tænker jeg ikke på salgskonsulent i et call-center, men mere face-to-face)!
Alle kan jo kalde sig konsulent, det er ikke mig bekendt en beskyttet titel.
Som jeg forstår ordet konsulent så er det en der er dygtig til det han/hun gør. Samt en der hyres ind for en kort eller længere varig periode.
så en salgskonsulent hvis det er det du vil være, skal jo ihvertfald kunne sælge sig selv ind i en virksomhed. Og så er det jo bare at søge de job du finder interessante.
Majbritt, jeg vil gerne sælge noget - så salgskonsulent er fint (men ikke som sælger over telefonen, hvor man bare ringer ud til folk - det gider jeg simpelthen ikke!)..
Jeg har dog heller ikke noget imod andre slags for konsulentarbejde, som er interessante :) Det behøver ikke at være salg af et fysisk produkt, eller IT relaterede produkter, men det kunne være noget viden eller noget helt andet.. Det er også mega spændende synes jeg..
Det behøver ikke at være salg af et fysisk produkt, eller IT relaterede produkter, men det kunne være noget viden eller noget helt andet.. Det er også mega spændende synes jeg..
Undskyld mig, men nu må du simpelthen tage dig sammen. At være konsulent (burde) kræve at du har noget ekspertise at byde ind med, som ikke findes i de fleste virksomheder. Hvad er det du kan, som kan tilbyde værdi? Når du har svaret på det spørgsmål er du på rette vej.
Du skal nok også være klar over at stort set alle der sælger de også ringer ud for at sælge et møde omkring det produkt de vil sælge.
Men mon ikke du skal tage en uddannelse (ved ikke om du har en, hvis du har så skal du selvfølgelig ikke), men så bruge den og dygtiggøre dig inden for det område.
de fleste konsulenter har en uddannelse inden for et område, og benytter så deres viden som konsulent.