Hej Aminoer. jeg er helt grøn her, dette er mit første indlæg. jeg vil desværre ikke gå i detaljer med virksomheden. Jeg mener at jeg har fået en formidabel forretningsidé, og jeg har så småt afprøvet ideen. Nu skal jeg for alvor igang med foretningsplanen og har gjort mig nogle forestillinger om opstarten og driften af virksomheden, og ikke mindst opstarts kapitalen.. Mit dilemma er at jeg får brug for en avanceret og speciel Web side, med mange funktioner, med 3 typer af brugere, der skal bindes sammen. hvor der løbende vil være vedligehold og ændringer på. Udover arbejdet med hjemmesiden, får jeg travlt med alt det andet, så jeg er ikke i tvivl om at jeg får brug for "support". Mit spørgsmål lyder: Hvis jeg finder en virksomhed eller person der vil tage andel / investere i min ide, med med at bygge og vedligeholde siden, hvordan regner man andels procenten ud? Jeg ved det kan svært at svare på, da jeg forventer at stifte Ivs og indskyde lidt opstarts kapital selv. Ca. 40.000kr til hvervelse af brugere osv. men hvordan ville man normalt gøre? |
Hey Hr. Jensen
Jeg stillede næsten samme spørgsmål sidste år. http://www.amino.dk/forums/t/215408.aspx
Jeg tror ikke der findes en bestemt formel, men at det derimod er en forhandling to parter imellem.
Du bør overveje,
1. hvor vigtig vedkommende er for dit forretningskoncept.
2. Hvor mange timer i hver især skal ligge i virksomheden
3. Hvor mange penge i hver ligger. Jeg mener dette er mindre værdifuldt end tid
4. Hvilke andre ting inddrager partnere eks. Netværk, kunder, materiel, lokaler osv.
Men husk det er en forhandling, og din partner skal også være motiveret for at arbejde med virksomheden på længere sigt.
Mvh
Uffe Aalborg