Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering i virksomhed med ydelser/arbejde.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

jeg er helt grøn her, dette er mit første indlæg.

jeg vil desværre ikke gå i detaljer med virksomheden.

Jeg mener at jeg har fået en formidabel forretningsidé, og jeg har så småt afprøvet ideen. Nu skal jeg for alvor igang med foretningsplanen og har gjort mig nogle forestillinger om opstarten og driften af virksomheden, og ikke mindst opstarts kapitalen..

Mit dilemma er at jeg får brug for en avanceret og speciel Web side, med mange funktioner, med 3 typer af brugere, der skal bindes sammen. hvor der løbende vil være vedligehold og ændringer på. 

Udover arbejdet med hjemmesiden, får jeg travlt med alt det andet, så jeg er ikke i tvivl om at jeg får brug for "support".

Mit spørgsmål lyder:

Hvis jeg finder en virksomhed eller person der vil tage andel / investere i min ide, med med at bygge og vedligeholde siden, hvordan regner man andels procenten ud?

Jeg ved det kan svært at svare på, da jeg forventer at stifte Ivs og indskyde lidt opstarts kapital selv. Ca. 40.000kr til hvervelse af brugere osv.

men hvordan ville man normalt gøre?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 71
Fra  Bendoo Skrevet kl. 22:03

Hey Hr. Jensen

Jeg stillede næsten samme spørgsmål sidste år. http://www.amino.dk/forums/t/215408.aspx 

Jeg tror ikke der findes en bestemt formel, men at det derimod er en forhandling to parter imellem. 

Du bør overveje,

1. hvor vigtig vedkommende er for dit forretningskoncept. 

2. Hvor mange timer i hver især skal ligge i virksomheden

3. Hvor mange penge i hver ligger. Jeg mener dette er mindre værdifuldt end tid

4. Hvilke andre ting inddrager partnere eks. Netværk, kunder, materiel, lokaler osv. 

Men husk det er en forhandling, og din partner skal også være motiveret for at arbejde med virksomheden på længere sigt. 

Mvh
Uffe Aalborg 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:20

Hej Uffe Aalborg

Tak for hurtig svar.

Tråden i dit link er interessant.

indgik i partnerskab med en tredje?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 71
Fra  Bendoo Skrevet kl. 08:57

Nej, vi vurderede at en programmør ikke var en vigtig nok del af konceptet. Vedkommende skulle ligge meget tid i starten, men efter det ville det blive en mindre funktion i virksomheden. 

Derfor valgte vi at lave en freelance aftale med en dygtig programmør i stedet. 

Det har jo den fordel, at vi stadig kun er to om at bestemme, det betyder hurtigere beslutninger og mere arbejde.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 09:18

Østerby Jensen :
Jeg ved det kan svært at svare på, da jeg forventer at stifte Ivs og indskyde lidt opstarts kapital selv. Ca. 40.000kr til hvervelse af brugere osv.

Hej

for mig giver det ikke mening at stifte IVS med en kapital på kr. 40.000. Arbejdet vil blive det samme som stiftelsen af et aps.

Jeg ville finde yderligere kr. 10.000 og stifte et aps, så er oppe og køre.

Mvh

Stig 

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:26

SWcotspain:

Hej

for mig giver det ikke mening at stifte IVS med en kapital på kr. 40.000. Arbejdet vil blive det samme som stiftelsen af et aps.

Jeg ville finde yderligere kr. 10.000 og stifte et aps, så er oppe og køre.

Mvh

Stig 

Der tænkes vel ikke alene på omkostninger i forbindelse med stiftelse af firma/selskab. Wink

Men de 40.000 kr. kan bruges til almindelige opstartsudgifter ??? IT, Bogtrykker, administration m.m.

Så vil vel netop i IVS være løsningen? Nu når man ikke længere kan opstarte S.m.b.A.´ er 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:41

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Men de 40.000 kr. kan bruges til almindelige opstartsudgifter ??? IT, Bogtrykker, administration m.m.

Så vil vel netop i IVS være løsningen?

Jeps - men hvis man senere vil overgå fra IVS til ApS så koster det nemt 10.000 kr. i omkostninger (vurderingsberetning mv.) Så hvis muligheden er der bør det overvejes at tage skridtet fuldt ud fra start.

/Henrik

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:57

Henrik Koudahl:
Jeps - men hvis man senere vil overgå fra IVS til ApS så koster det nemt 10.000 kr. i omkostninger (vurderingsberetning mv.) Så hvis muligheden er der bør det overvejes at tage skridtet fuldt ud fra start.

/Henrik

Ja ApS er nok løsningen både på kortere og længere sigt.

IVS og det "historiske" S.m.b.A. er nok midlertidige løsninger.

"Billig" er ofte "dyrt" Wink

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 10:39

Så vil vel netop i IVS være løsningen? Nu når man ikke længere kan opstarte S.m.b.A.´ er 

Ja ApS er nok løsningen både på kortere og længere sigt.

Hej Ib,

OK - hvad mener du så?

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:32

SWcotspain:

Hej Ib,

OK - hvad mener du så?

Mvh

Stig

At "firkantede" svar - ja eller nej - sort hvide er ikke altid lige brugbare.

ApS ? Ja eller nej ???

Svar er som ofte mere end blot et ja eller nej

Svar kan også være af kortvarig og langvarig karakter.

Nu kan man som bekendt også opspare på mange forskellige måder, og under forskellige virksomhedsformer. Wink

Og dermed "ruste" sig til en ny virksomhedsform. Wink  

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)