Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At lave en webshop

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 18. Nov 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger lidt råd og vejledning, og håber nogen på amino kan være behjælpelige med at svarer på et par spørgsmål.

Jeg skal starte en webshop, men jeg synes lidt det er en jungle. Jeg er ikke særlig IT-minded, men tilgengæld er jeg heller ikke under noget tidspres. Dvs. jeg har hverken udgifter eller tabt arbejdsfortjeneste imens jeg får det op at kører.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at hører jeres erfaringer og vurderinger. Er det at lave en webshop noget jeg umiddelbart selv kan lærer? Eller anbefaler i at jeg betaler mig fra det?

Det vigtigste for mig er til at starte med at den er brugervenlig!

Min første tanke var at betale mig fra det, på den anden side, hvis der findes nogen forholdsvis "færdige modeller" jeg selv kan lærer at adminstrere og arbejde videre på, så var det måske en mulighed!

Jeg håber mine spørgsmål giver mening, for jeg er helt grøn indenfor området.

Hvad anbefaler i?

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Jul 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:23

Der findes jo flere open source webshops derude som er ganske udmærket.

Kan anbefale følgende 2 i særdeleshed:

Opencart

Prestashop

De er enkle og gå til (opencart er nemmest) og med dem kan du ret hurtigt få noget på benene der ligner en webshop. Det der ofte tager lang tid, er finpudsningen af diverse.

Men tag et kig på dem.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:32

Hvis du ikke har prøvet den slags før, så skal du regne med at bruge laaaang tid og selv om du endda har gjort det, så vil der næsten altid være ting du skal have ekstern hjælp til. For hvad er det der skal give din webshop værdi? At dine kunder finder den attraktiv og troværdig - og lige præcis det område kræver nok en smule erfaring.

Det er jo ikke fordi, det på nogen måde er umuligt - det er bare et meget stort arbejde og det kræver en grundliggende viden om hvordan kunder påvirkes af forskellige virkemidler og hvordan du rammer din målgruppe med dit design.

Hvis du ikke gider kæmpe dig igennem, så behøver det ikke være så dyrt at komme i gang - vi har et aktuelt tilbud på en webshop udført i Magento (den mest professionelle software til formålet) til den attraktive pris a kun kr. 1.995,-

Se evt mere her:
http://www.amino.dk/forums/t/217196.aspx

Tilmeldt 18. Nov 13
Skrevet kl. 17:32

Tusind tak for svar Bo, jeg kigger på det med det samme.

Mvh Cami

Fra Odense
Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 17:35

Nu er jeg selv en freelancer og kan kun fortælle dig hvorfor du skal bruge en freelancer.

Med en Freelancer har man muligheden for at tilknytte kompetencen præcis når man har behov for den, og på den måde få kompetencen på det mest optimale tidspunkt. Som du selv skriver, så kan vi ikke have alle have mulighed for at rumme alle de forskellige IT-kompetencer som man kan få brug for. Med en freelancer har man muligheden for at trække på spidskompetencer når man har behov for det. Desuden er en freelancer ofte billigere end andre alternativer. 

Tilmeldt 18. Nov 13
Skrevet kl. 17:40

Det lyder jo slet ikke så tosset. Har du evt. et link til et par af de webshops i har lavet?

Det tilbud i har kørende, det er vel for en slags standardpakke, men hvis man nu har en helt klar vision om hvordan ens shop skal se ud, ( i såfald at man betaler sig fra at få den lavet) og hvilke funktioner der er vigtigst, er det så evt. også noget i kan lave? Jeg er godt klar over at det jo nok kommer til at koste ekstra.. Eller laver i kun det i kører tilbud på nu?

Fra Kjellerup
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 53
Fra  SmartWeb Skrevet kl. 17:40

Hej Camipede!

Jeg synes også helt klart at udover Open Source platforme at du skulle prøve nogle demoer hos de hosted solutions der findes. Der er mange gode i Danmark som sandsynligvis vil hjælpe dig godt igang hvis du gerne vil være mere købmand end netshop administrator. Du kan selvfølgelig som mange andre flytte platform hvis du på et tidspunkt ændrer taktik.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:43

Camipede:

Det lyder jo slet ikke så tosset. Har du evt. et link til et par af de webshops i har lavet?

Det tilbud i har kørende, det er vel for en slags standardpakke, men hvis man nu har en helt klar vision om hvordan ens shop skal se ud, ( i såfald at man betaler sig fra at få den lavet) og hvilke funktioner der er vigtigst, er det så evt. også noget i kan lave? Jeg er godt klar over at det jo nok kommer til at koste ekstra.. Eller laver i kun det i kører tilbud på nu?

Hej,
du kan se lidt referencer på vores side - og der er flere på vej, vi har lige lavet www.lingeri-world.dk - der mangler naturligvis nogle varer, da den er spritny. Hvis du har en idé om hvordan den skal se ud, så sender du os bare en mail, så kigger vi på om det kan holdes indenfor det aktuelle tilbud. Hvis ikke, så får du naturligvis stadig en rigtig "rar" pris på opgaven.

Med venlig hilsen
Thomas

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Jul 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:51

I bund og grund handler det om 2 ting:

1. Hvor mange penge vil du smide efter det?

2. Hvor meget tid vil du selv bruge på at skabe rammerne for din webshop?

De 2 er omvendt proportionale med hinanden, det er klart.

Vil du have en hurtig og let løsning, skal du gå efter de hosted sites som tilbyder fuld webshop med betalingsgateway. (De er lette, men ikke så fleksible)

Vil du have noget unikt, skal du gå efter at få et firma, måske endda en freelancer til at lave det for dig. Denne løsning er den dyreste som tommelfingerregel, men giver også et rigtig godt slutresultat.

Den billigste er den jeg først foreslog, der skal du selv lægge en masse timer, eller som det også er nævnt, bruge en freelancer til de ting, hvor du selv kaster håndklædet i ringen.

Der er for og i mod det hele, i bund og grund er det et spørgsmål om temperament og hvad du har mod på og råd til.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:58

Hej Camipede :-) 

Hvis du bestemmer dig for selv at forsøge dig med, at sætte en webshop op, vil jeg, som Bo skriver, helt klart kigge i retning af Prestashop. Ved Prestashop findes der mange forskellige themes som forholdsvis enkelt kan sættes op. Mange af themes er rigtig flotte, men vil alligevel kræve noget finpudsning således, at det passer til dine produkter og tanker med shoppen - det er det som tager tid, og kræver at du også har noget kendskab til programmering.

... Når det er sagt, så køre jeg ligenu et tilbud på en Prestashop webshop, som leveres 100% køreklar og som finpudses præcis efter dine ønsker til hvordan din shop skal se ud. Med i tilbuddet får du et unikt Logo, din shop sættes op med Paypal - andet kan selvfølgelig aftales, hvis ønskes. Derudover leveres din shop med responsivt design - tilpasset alle platforme - og der bliver under udviklingsprocessen også langt stor vægt på det konverteringsmæssige, så det er super enkelt for dine kunder at navigere rundt på siden.

Alt dette får du for kun 2.500 

Hvis det har interesse, er du meget velkommen til at sende mig en PM, eller en mail: info@koded.dk, med lidt omkring dine tanker til webshoppen. Så jeg sikker på, at vi nok skal få lavet en super lækker webshop til dig. :-)

Ha' en super aften!

Venlig Hilsen
Andreas Rom Knudsen 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)