Jeg søger lidt råd og vejledning, og håber nogen på amino kan være behjælpelige med at svarer på et par spørgsmål.
Jeg skal starte en webshop, men jeg synes lidt det er en jungle. Jeg er ikke særlig IT-minded, men tilgengæld er jeg heller ikke under noget tidspres. Dvs. jeg har hverken udgifter eller tabt arbejdsfortjeneste imens jeg får det op at kører. Jeg kunne derfor godt tænke mig at hører jeres erfaringer og vurderinger. Er det at lave en webshop noget jeg umiddelbart selv kan lærer? Eller anbefaler i at jeg betaler mig fra det? Min første tanke var at betale mig fra det, på den anden side, hvis der findes nogen forholdsvis "færdige modeller" jeg selv kan lærer at adminstrere og arbejde videre på, så var det måske en mulighed!
Jeg håber mine spørgsmål giver mening, for jeg er helt grøn indenfor området. Hvad anbefaler i? |
Der findes jo flere open source webshops derude som er ganske udmærket.
Kan anbefale følgende 2 i særdeleshed:
Opencart
Prestashop
De er enkle og gå til (opencart er nemmest) og med dem kan du ret hurtigt få noget på benene der ligner en webshop. Det der ofte tager lang tid, er finpudsningen af diverse.
Men tag et kig på dem.