Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer man i gang...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er helt ny i dette område. Er snart færdig med min handels uddannelse og vil gerne starte en import/eksport firma. Jeg vil gerne bestille noget fra bla. kina, indian, pakistan osv. Men ved ikke hvordan kommer man i gang...alt om at kontakte producenter, bestilling, shipping osv. Kan I ikke være søde og give nogle gode ideer/råde???
Tak på forhånd
ubayy
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget typisk at folk gerne vil lave "import/eksport". Men man skal ikke bare kaste sig ud i det blindt.

Markedet er ikke så nemt som man går rundt og tror. Mange ting bliver i forvejen hentet fra Kina og Asien.
 
Ellers er proceduren vel således:
 
1. Man sender en fax/mail - fax tages lidt mere seriøst - om hvad man vil importere
2. Man ringer og hører priser og om hvad de kan og hvordan/hvornår de leverer
3. Man snakker om betaling
4. Man får vareprøver
5. Godkender/afviser vareprøver
6. Bestiller varerne....
 
Man kan også besøge dem, men det er alt for optimistisk iværksætter ånd vil jeg mene. Man skal ikke bruge for mange af de penge man ikke har!!!
 
Så er der selvfølgelig næste fase om afgift, told, speditør osv... En anden gang.
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ABSOLUT det er en GOD IDE at besøge potentielle leverandører! Tage på udenlandske messer osv. Det gør ALT lettere hvis man har mødt sine kontaktpersoner, og man kan meget lettere danne sig et billede at det firma man vil handle med kontra hvis al kommunikation foregår via net/fax/tlf.

Ang. Import så fokuser på markedet i stedet for at stirre dig blind på at alt er billigt i f.eks. Kina og Indien. Er der efterspørgser efter det produkt du har i tankerne? Hvad er markedsprisen ved de kunder du vil handle med? Hvordan vil du distriburer osv. Der er ikke meget ved at have en 40 fods container med billige varer som man ikke kan få solgt.
 
Mange herinde på Amino vil gerne igang med en importforretning - men langt de fleste tror jeg umiddelbart ville have lisså meget ud af at handle med en dansk eller europæisk grossist eller mellemhandler (f.eks er det meget lettere at klage til en grossit over defekte varer - man kan evt. lave aftaler om tilbagelevering af usolgte varer o.s.v.).
 
Importvirksomhed handler typisk om volumen, dygtigt købmandsskab herunder kulturforståelse, god og billig logistik og ikke mindst et veludbygget distributionsnet.
 
JH
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)