Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjææælp... Indsigelse mod etableret del fremleje

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

jeg står med et bolig problem og håbede at der var nogen herinde på amino, som kunne være behjælpelige. 

Sagen kort. 

Jeg bor til lejen hos en, retter sagt jeg har lejet et værelse hos en. Boligen er en almen bolig og ham jeg bor hos, er ham som har lejligheden. Da han ikke er hjemme et par dagen om ugen og yderligere ikke føler sig tryg ved at være hjemme alene( skyldes en Episode længere tilbage, hvor han havde indbrud imens han var hjemme i lejligheden og sov)følte han at for at få mest ud af sin husleje som han betaler til boligforeningen og samtidig tilbyde mig et sted at bo, tænkte han at han ville del fremleje sin bolig ud. Det vil altså sige at han selv skal bo i lejligheden sammen med mig. Dette var ikke noget problem at få godkendt hos boligforeningen men det var dog først på begrænset tid( indtil den 1/2/14). De sagde hos boligforeningen, at vi bare skulle kontakte dem, når tiden nærmerede sig, for at se hvordan det var gået( vi tænkte at de bare ville se om vi kunne bo sammen og komme overens) Vi skrev så til boligforeningen den 14 januar for at forny del fremlejen kontrakten og spurgte yderligere om det denne gang kunne være på ubestemt tid( mere så vi ikke hele tiden skulle skrive og forny kontrakten) Svaret vi fik tilbage af den ellers flinke dame var: Jeg vil undersøge nærmere om dette kan lade sig gøre. Vi tænker begge nu, at hun sikkert bare ville undersøge, om det ville kunne lade sig gøre, at gøre det på ubestemt tid ellers ville de nok bare sætte endnu en dato for hvornår vi skulle forny kontrakten igen, men nej. Istedet modtog vi et brev fra boligforeningens advokat, hvor der stod at boligforeningen havde modtaget information om at lejeren af lejligheden(ham jeg bor hos) ikke er set i hverken lejemålet eller i afdelingen i meget lang tid og dermed har de konstateret at han ikke bor i lejligheden men at det kun er mig. Advokaten har givet hos os 10 dage til at bringe del fremlejen til ophør.

Nu er mit spørgsmål.

Hvordan pokker kan de tillade sig at skrive sådan et brev hvor de beskylder en for ikke at bo på adressen? Så vidt vi ved, er der ikke nogen lov som siger hvornår vi skal være hjemme i lejligheden og om vi hjemme 4 eller 6 dage om ugen! Der er heller ingen lov som siger, at vi skal gå rundt og fortælle naboerne at nu er vi hjemme og nu tager vi hjemmefra osv. Hvordan skal vi forholde os i denne sag? Vi tænker at det bedste, er at tage kontakt til LLO(lejernes landsorganisation) for at få hjælp.. Har i nogle forslag til, hvem vi ellers kan tage kontakt til?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)