Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til bogføring i Dinero

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Fra  konfliktkonsulenten Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man bogfører en udgift i Dinero, er det så meningen, at man skal skrive et minus foran tallet. F.eks hvis jeg har haft en udgift på 500,- skal den så bogføres som -500. Jeg synes det kommer til at fremgå lidt "bagvendt" når jeg ser på regnskabsrapporterne i programmet. Så kommer udgifter til, at stå som om de er i plus. Men min logik vil hellere, at de tydeligt står som minus.

Mvh

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 08:06

Nej det er helt korrekt, som det står.
Almindeligvis skrives debet posteringer me + og kredit med - derved går de samlet set i "balance".
Du skal tænke på det sådan her:

Resultatopgørelsen:
Debet/+ = omkostning
Kredit /-= indtægt

Balancen:
Debet/+= tilgodehavender/aktiv
Kredit/-= gæld/passiv

Statsautoriseret revisor - København

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 08:47

Konfliktkonsulenten:

Når man bogfører en udgift i Dinero, er det så meningen, at man skal skrive et minus foran tallet. F.eks hvis jeg har haft en udgift på 500,- skal den så bogføres som -500. Jeg synes det kommer til at fremgå lidt "bagvendt" når jeg ser på regnskabsrapporterne i programmet. Så kommer udgifter til, at stå som om de er i plus. Men min logik vil hellere, at de tydeligt står som minus.

Mvh

Når du bogfører en udgift, så "tager" du pengene fra din afstemningskonto, typisk banken, hvor pengene forsvinder fra, og du "sætter" dem så ind på din udgiftskonto, som derfor bliver større (+).

Når du der i mod bogfører en indtægt, så "tager" du pengene fra din indtægtskonto (varesalg, osv.) og "sætter" ind på afstemningskontoen (banken). Derfor bliver varesalg kontoen med minus foran, mens banken vokser i +.

Håber det hjalp på forståelsen :-)

KH. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 29. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Fra  konfliktkonsulenten Skrevet kl. 11:32

Tak for hjælpen - det hjalp :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)