Nu har jeg lagt mærke til at der er en del webdesign firmaer herinde og kunne enlig godt tænke mig at vide hvad opfølgende arbejde i gør for kunderne.
Jeg har selv et koncept klart indenfor området, og har nogle tiltag på tegnet bordet over for kommende kunder.
Jeg har lidt en ide om at man ikke skal gøre det sværre for kunderne end højest nødvendigt, derfor vil jeg lægge hele handligsplanen/processen ude på nettet som de så kan følge med i, og bagefter bruge konstruktivt. Jeg ved ikke om det bruges, har aldrig selv set det eller hørt om det, så for at få nogle ideer og for at se mit i fohold til de etableret firmaer derude, vil jeg gerne hører hvad i gør for jeres kunder ?
I mit gamle firma havde vi et online support/projekt system, hvor kunden fik adgang til kundeprojektet, hvor der så var mulighed for at stille supportspørgsmål, se udviklingen af projektet på en tidslinie, samt læse vores kommentarer til projektet.
Derudover var der vedhæftet service aftaler på de kunder der ønskede det, for et beløb pr måned. Hvor de så kunne ringe og spørge om forskellige ting.
Ved større kunder, tog vi løbende møder for at indrage dem aktivt i processen.
Også noget i den stil jeg havde tænkt mig med den timeline, og så sætte det grafisk flot op, så man kan gå ind under hver punkt i timelinen og læse om hvad vi er nået frem til og hvad der er aftalt osv.
Noget jeg ivhertfal savnede da vi i mit tidligere job fik ny hjemmeside fra et webdesign firma, der var ikke rigtig noget kommunikation.
Man kunne måske lave et flow chart agtigt skema så det kunne skæres helt ud i pap for dem ;)
Ved ikke helt om det skal tages som at firmaerne herinde ikke gør en pind for deres kunder, eller om det fordi i ikke vil frem med jeres guldkorn, for der jo masser af sådan firmaer herinde og der kun en som har svaret :)
Håber ikke det første, men er det det sidste så smid jeres guldkorn så vi andre kan lærer ;) Eller kom med en kommentar, jeg tror ikke på i blæser højt og helligt på denne side af forretningen :)