Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikkerhed i ens brand

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 06:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

jeg har overtaget et tøj-brand, uden nogen form for varemærkebeskyttelse, og skal selvfølgelig have alt den beskyttelse på, som jeg kan få.

men mit spørgsmål er, hvor kan jeg 'beskyttes' mod, at andre videresælger mine produkter? Jeg ved at der er en i Danmark, som ligger inde med over 160 dele fra vores sortiment. Hvordan kan jeg undgå at handlen går udenom mig? 

(det drejer sig om tøj.)

venlig hilsen

sebastian berg

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 08:10

Sebastian O.B:
Jeg ved at der er en i Danmark, som ligger inde med over 160 dele fra vores sortiment. Hvordan kan jeg undgå at handlen går udenom mig? 

Det kan du på ingen måde forhindre da det er fuld ud lovligt.  Har du aldrig hørt om varernes fribevægelig inden for EU?

Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:21

Men er det F.eks. Lovligt at sælge Suprême og Armani, uden om dem?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 08:32

Sebastian O.B:
Lovligt at sælge Suprême og Armani, uden om dem?

ja naturligvis er det da det, naturligvis forudsat at varen er original. Er det en vare fra et ikke EU land skal varen være lovligt indført i EU.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:24

Jeg går ud fra at vedkommende har købt tøjet af det firma du har overtaget brandet fra, og at det således er indkøbt lovligt. Er det noget vedkommende selv producerer må du jo kontakte ham og bede ham bevise at han har en aftale om at benytte de designs som du nu har overtaget.

Når de 160 dele er solgt kommer handlen til at gå igennem dig, for hvis du har overtaget brandet er der vel ikke andre steder han kan købe produkterne.

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 5
Fra  Bizzjur ApS Skrevet kl. 13:08

Hej Sebastian

Det er helt korrekt som de andre i tråden skriver - at de 160 dele som den anden har, frit kan sælges af ham, idet de sandsynligvis er købt helt lovligt og er originale varer. Varernes fri bevægelighed indenfor EU.

Fremadrettet skal du forsøge at sikre at du har en eksklusivitet fra producenten, så du er den eneste der sælger direkte i Danmark. Du vil dog altid kunne opleve andres salg - i mindre målestok - som følge af varernes fri bevægelighed. Med en ekslusitivtet - Forhandler aftale med producenten vil du kunne bruge producentens eventuelle varemærke lovligt og dermed få den trafik varemærket generer i Danmark.

Mvh Bizzjur ApS

www.bizzjur.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)