Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rimelig tidsfrist ved forudbetaling

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

31.09.2007 modtog jeg en (PDF) faktura på forudbetaling for fornyelse af webhosting fra perioden der starter 01.10.2007 og løber 6 mdr. frem. Fakturadato er 01.09.2007 og forfald sker efter 8 dage (09.09.2007). Det synes jeg er at stramme den lidt for meget, så jeg sætter betalingsdatoen til 01.10.2007 hvor abonnementperioden starter, hvilket så lige gave mig en rykker i dag ;-) Nu kender jeg så leverandøren temmelig godt, så det er kun fordi der gik lidt principsag i skidtet. Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan i andre gør og mener om dette.

Hvad er jeres egne betalingsbetingelser på dette eller lignende områder?

Hvad synes i er et rimeligt antal dage for forudbetaling når i selv handler sådanne services? 0, 7, 14, 21, 30, 60, 90 dage???

Jeg mener selv, som i nok kunne forstå på ovenstående, at forfald tidligst bør være på dagen for starten af abonnementperioden. Der skal jo ikke igangsættes noget specielt ved at forlænge abonnementsperioden.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis abbonementet udløber 1. Marts sender jeg som regel en regning med 8 dages betalings frist d. 14 Februar.  Hvis regningen så ikke er betalt efter 8 dage (dvs d. 24) antager jeg at kunden ønsker at lukke aftalen og lukker den derefter ned ca. d. 2 Marts med mindre jeg hører noget.

Som hovedregel forventer jeg dog at folk som ikke betaler informerer mig om dette og samtidig giver mig en grund herfor, hvis personen ikke har råd til at betale til tiden kan jeg som regel overtales til at give ham en uge eller to mere at betale i, eller hvis kunden mener at det først er rimeligt at han betaler regningen på udløbsdagen for abbonementet.

Men jeg syntes også det er lige groft nok at han sender dig en rykker på den der måde, hils ham og sig han skal tage sig sammen ellers smutter kunderne sku :) 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)