Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det klassiske kvinde-fnidder ... Letlevende rejser og ligeløn

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 100
Fra  ByD Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

tdneren:

Er der noget værre end at høre på unge ikke-iværksætter-kvinders rejseoplevelser??? Det er så ufatteligt nemt for disse lønarbejdere konstant at bruge penge på rejser, mens vi iværksætter-mænd bruger hundredevis af ubetalte timer på projekter vi ikke engang er sikre på bliver til noget!!!

Projekter som vi mænd mange gange gerne ser bliver materialiseret ind i penge - penge som vi dernæst kan bruge på de selvsamme kvinder ovenfor. Hvorfor? Fordi kvinder fungerer således at de bliver imponeret af blomster, middage, biler og boliger, fra den forsørgende mandsfigur. Koster den slags penge? Stort ja.

Ligger der det samme i kortene for kvinder? Nej, det kan måske være at kvinder kan klandre mænd for kun at gå op i udseendet ved kvinder, til gengæld har vi mænd INGEN penge- eller karriere-mæssige krav til kvinder, som kvinder har til mænd.

Hvad er så det videre forløb i den køns-kamp? Den hårdt-arbejdende iværksætter-mand slår igennem efter års hårdt slid, og får nogle ansatte. I baghovedet har det naget ham, at kvinder altid har skullet spillet offer-rollen med beskyldninger om at han har været nærig, eller at kvinder han har mødt har snakket med veninder om hvor irriterende der er når mænd ikke får fællesøkonomi med dem. Den klassiske kønsdebat raser sideløbende, men denne mand er bare træt af at høre om kvinder krav for ligeløn, når han ikke føler at han har mødt i nærheden så mange kvinder, der har lavet en virksomhed fra bunden som han selv.

Så hvad sker der i sådan en virksomhed -> helt automatisk og usagt, giver han en højere løn til sine mandlige medarbejdere grundet en masse usagte ting, der bunder i ovenstående. Han kan ikke tage kvinders forhold til penge seriøst.

Så råt for usødet: Tag og få styr på Jeres ting kvinder! ... Arbejd hårdt for Jeres virksomheder, og vend hver en øre og krone i har I Jeres lommer! Det gør vi. ... Derefter kan vi se på om den fulde løn-ligestilling fortjenes -> lige nu er mænd bare trætte af Jeres klassiske beskyldninger om vores nærighed, når I samtidigt ikke satser mere fuldhjertet på iværksætteri og samtidigt igen (omend mange gange stiltiende) bare forventer i hoved og røv fra os mænd!

Er du helt sikker på at iværksætteri er noget for dig? ....Du lyder ikke umiddelbart til at være synderligt tilfreds

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Louise Lamberth - Tekstfokus:
Hva'? Kan du ikke bare finde en anden kæreste i stedet for at slamme os andre med fordomme? ;)

Det er sandsynligvis ikke let, hvis det er det generelle kvindesyn. Men verden var alligevel et mere fredeligt sted, dengang Svenning Dalgaard delte staldtips på Twitter.. :o)

tdneren:
Er der noget værre end at høre på unge ikke-iværksætter-kvinders rejseoplevelser??? Det er så ufatteligt nemt for disse lønarbejdere konstant at bruge penge på rejser, mens vi iværksætter-mænd bruger hundredevis af ubetalte timer på projekter vi ikke engang er sikre på bliver til noget!!!

Allerede her stikker det helt af for dig. Det har jo absolut intet med køn at gøre. Jeg kender til masser af hårdtarbejdende og dygtige iværksætter kvinder, der ofrer lige så meget for deres virksomhed som mænd gør. Så er det i virkeligheden ikke bare lønmodtager vs. iværksætter forskellen du er utilfreds med? Og at ikke alle skal arbejde lige så hårdt for at tjene deres penge?

Som Thomas Frost så rigtigt er inde på, så et det et valg vi hver især træffer. Du har truffet ét valg, andre har truffet et andet. Og hvorfor i det hele taget interessere sig så meget for hvad andre tænker, tror, gør, mener og siger? Jeg har for mange år siden lært at det letteste er at holde fokus på mig selv og det jeg vil opnå, fremfor at spekulere i hvad andre har. Det er alligevel også det eneste jeg selv kan påvirke Big Smile

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Hobro
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg hører alt, hvad I alle sammen siger, men opretholder mig retten til at sige 'han har jo ikke noget tøj på!..' om styrken på alle Jeres argumentationer:

1. Det kan sagtens være at jeg er mavesur at høre på, men ja har været ude for utallige dårlige oplevelser på dette punkt – og nu ramte dråben der fik bægret til at flyde over.

2. Jeg er nok en af de største fortalere for ungdomsrevulotionen i 1968 og kvinders rettigheder med mere, så måske netop derfor kommer jeg nu her med mit 'opkast' … brækker mig nemlig over at hele befolkningsgrupper nogle gange ikke kan se den hykleriske suppedas de er endt ud i. Jeg er selv vokset op i et hjem med en stærk moderfigur – så stærk at man nemt kan sige at jeg har levet i et matriarkalsk hjem (og ingen sammenligninger med Magnolia/Tom Cruise-figuren ellers)… så hvorfor så nu denne kritik?

3. Jeg ikke bare forventer, men også kræver at hele befolkningsgrupper kan se sig selv i spejlet når der er noget galt. På samme måde som mænd i de 20. århundrede blev opmærksomme på at primitiv vold og vold overfor deres børn nok ikke var så smart, på samme måde kræver jeg også at kvinder tager det sidste sociologiske skridt op af karriere-stigen iværksættermæssigt (kvinder har rig mulighed for at satse hårdere på iværksætteriet fra de 22 til de er 32 og stadig tænke børn og familie derefter – så hvorfor sker det så ikke i højere grad end nu?).

4. Jeg har selv være i en udvikler-gruppe med to unge kvinder, der netop var af typen 'brug-alle-pengene-på-rejser' først og dernæst på tid og penge i projektet/firmaet. Oftest sad jeg og den anden fyr i projektet tilbage med følelsen af at firmaet jo bare var noget for hyggens skyld, og at de to unge kvinder altid skulle have deres agenda om kaffe, hygge og kage først … dernæst blev arbejdet med projektet prioriteret (enkelt-eksempler ja, men gennemsnittet skal modbevises, tak – læs også senere).

5. Man skal være mere end velkommen til at bringe de store feminist-kanoner på banen for at forsvare kvinders synspunkt i sagen (Johanne Smidt Nielsen, Anne Marie Helger, Lotte Heise, Helle Thorning Schmidt (sidst-nævnte i kraft af hendes nuværende stilling) etc.).

Teser der skal bevises om vores køn, før at jeg giver mig:

A) Kvinder vil indenfor en kort årrække (ca. 10 år) udgøre 50% af alle unge iværksættere mellem 22 og 32.

B) Kvinder og mænd udviser, den samme form for initiativ og vilje iværksætter-mæssigt. Nu da ligestillingen er slået helt igennem er der ingen forbehold. (fortsættes...)

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 21:46

Argh, jeg tror, du har misforstået noget!! Du kan ikke kræve, at kvinder får et CVR-nr. Du kan heller ikke forlange, at de sætter en vis sum penge eller en vis portion tid ind, hvis de har et CVR-nr.

Jeg kender masser af kvinder med CVR-nr. Nogle giver den fuld skrue. Andre har et CVR-nr. ved siden af et liv, hvor børnene og mandens lønmodtagerjob har førstepladsen. Og?? Du kan jo være ligeglad, du har din egen næringsvej at passe! Jeg ved ikke, hvorfor så  mange efterhånden synes, de burde have en laurbærkrans, fordi de har egen virksomhed. Håber for dig, at du får masser af succes og et mere tolerant syn på andre og deres prioritering.

Fra Hobro
Tilmeldt 23. Aug 10
Skrevet kl. 21:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

(fortsat...)

Teser der skal modbevises om vores køn, før at jeg giver mig:

A) Iværksætteri handler mange gange om at iværksætteren vil skyde papegøjen med et helt genialt koncept, der kan gøre denne delvist eller helt uafhængig af arbejdsmarkedet. Med andre ord 'score kassen' (og lad os ikke være naive, ingen af os herinde sjasker en masse tid og penge i projekter (omend meget inspirerende projekter) uden at have en forhåbning om den store udbetaling på et eller andet tidspunkt). Således forventer jeg også at kvinder i et komplet ligestillingsmiljø, en gang for alle modsætter sig drømmen om olie-sheiken på den hvide hest. Min tese går her på at en del kvinder endnu ikke modsætter sig at lade sig maksimalt forkæle … og specielt lade sig forkæle økonomisk. Langt flere mænd er principfaste/moralske om ikke, at lade sig lokke af velhavende kvinders livsstil. Ligestilling handler OGSÅ om at have ben nok i næsen til at virke uforkælet og moden som kvinde!

B) Lige siden Marie Curie har kvinder haft chancen for at slå igennem med deres talent og opfindelser. Så hvorfor stikker så mange mænd så ud siden da? For at nævne nogle store kanoner: udlandet; Bill Gates, Steve Jobs - herhjemme; Maersk og de fire mænd fra Navision. Alt kønsmæssigt fratrukket, er det der står tilbage, at kvinder utrolig mange gange kommer til kort. Desværre (meget desværre) er der en tendens til at kvindelige iværksættere er for risiko-frygtende og satser på det sikre som f.eks. videresalg i detail-branchen (… og ja her er der så en fordom om tøjbutikker, men modbevis den tak). Dertil er det begrænset, hvad jeg har set af kvinder der nørder med deres egne projekter i f.eks. Labitat (elektronik-fællesskab på Frederiksberg). Generaliseringer ja! - men modbevis det med hårde facts om gennemsnit der taler i mod dette.

C) Kvinder skal en gang for alle ud af den skygge, der hedder at deres største opgave her i livet altid er at få børn. På det social-realistiske og storvisionære jordiske filosofiske plan er dette helt korrekt – ja, og hele menneskeheden ELSKER Jer for det! Men der er også en anden dybt kapitalistisk virkelighed på arbejdsmarkedet og i iværksætter-branchen … en virkelighed som mænd allerede har forholdt sig til siden industrialiseringens frembrud i 1840, der ikke tager hensyn til børnespørgsmålet. Kvinder har en langt mere anerkendt ventil i at kunne drømme sig hen som hjemmegående husmor. Derfor bør dette modbeviset; En iværksættermand der knokler skelettet ud af røven, føler sig provokeret af en letlevende ung kvinde, der tager en uddannelse for interessen skyld? Rejser halve og hele år til udlandet under uddannelsen (for vedkommende har jo ikke/(næsten aldrig) en virksomhed, der skal igangsættes eller holdes vedlige derhjemme i DK). For til slut med største naturlighed at blive hjemmegående husmor, uden at bruge sin uddannelse.

(Apropos: Fatter stadigvæk ikke hvorfor udlands-studier bliver støttet økonomisk, når Søvndal ikke fik et ben til jorden med hans planer om at støtte iværksætteri. Drøn-urimeligt!!!).

Større anerkendelse af den tilværelse iværksættermænd mange gange lever, kunne være passende – Vi lever ikke som munke, men på nogen punkter så alligevel. Nogen af os har fravalgt de klassiske skod-jobs undervejs, som kapitalismen jo så smukt udbyder ('ret ind eller vær en mande-kælling, der ikke kan tåle voksen-mobning!') – så budgetterne er mange gange sparsomme.

At sige om ligeløn:

1. Hvis jeg har disse ovenstående tanker er der sikkert også andre mænd der har dem (spørgsmålet er bare om de indtil nu har kunnet italesætte problemet i samme detalje?) …

2. En stenalder-analogi: Mænd har indtil nu jagtet mammutten, men kvinderne er også begyndt at gå på jagt. Fint nok - Så hvorfor nøjes med at fange fisk, ræve og rådyr?

3. Findes der mon to fodboldspillende selvstændige iværksætter-mænd derude, der i denne situation; Disse to venner ejer egne virksomheder – den ene er tømrer, den anden elektriker. Begge arbejder de 80-100 timer om ugen. Man kan mene om overarbejde hvad man vil, men hvis ikke de to mænd møder deres kvindelige ligemænd iværksætter-mæssigt, så er sandsynligheden for at de ikke finder ligeløns-spørgsmålet særligt presserende. Dette såfremt de skulle blive ansat og få en større løn i en virksomhed, hvor kvinder udfører det samme (og den kvikke læser vil her læse sig til, at jeg faktisk også finder dette meget urimeligt).

Så de kvinder der måtte finde hele denne tråd provokerende, må tro om igen. Jeg er helt på Jeres side – venter bare på at beviser at I kan tage det sidste skridt, og opfylde alle de problemstillinger som ovenstående behandler … og dette hovedsagligt på dette samlede hykleriske punkt, hvor I 1000% mener, at I altid bidrager med det samme som mænd på arbejds-/iværksætter-markedet ('ligeløn er således helt naturligt'), men i stedet vælger alt for mange af Jer (p.t.) bare at tage den nemme vej som den søde uskyldige livsnyder, for hvem intet forventes af karrieremæssigt ('hvorfor dog blive iværksætter, når jeg kan være heldig at få mig en rig mand???' - kultur-ændring søges).

Først da kan I overbevise ALLE mænd om at I er nøjagtig ligeså seriøse på arbejdsmarkedet og i iværksætterbranchen. Bevis det overfor mig og alle andre - Og udryd ovenstående argumenter – Få derefter REEL ligeløn.

Jeg ser med dyb respekt på kvinder, der er enlige mødre, og kan således sætte mig ind i det hårde arbejde – det kunne være fedt om vi også så på en hvis respekt på folk (og indtil videre er dette for det meste mænd), der har satset år og penge på utallige iværksætterprojekter (og ja det kan være at mange af dem er fejlslagne, men jeg skal være den sidste til gemme de dårlige iværksætter-historier - specielt i et post-2008 økonomisk klima).

Skal iværksætter-mænd, der ikke klarede den (og de findes således faktisk), virkelig stå tilbage med en lang næse, hvor resten af samfundet bare ser på dem som dumme for at have satset mere end alt? Og dette måske endda i nogle uheldige økonomiske klimaer og samfunds-konjukturer? (skriver gerne en 200 siders bog om f.eks. min historie som iværksætter – omend elendigt sørgelig...)

En ting er sikkert, det er i hvert meget sikkert at spare sammen til alle de flotte glorificerede rejser som ung letlevende kvinde → "så hvad har du som ung livsnydende kvinde dermed så bidraget med til samfundet?" Mere naturlig respekt overfor dem der prøver alt, for at tage iværksætter-initiativet, tak!!!

Fra Hobro
Tilmeldt 23. Aug 10
Skrevet kl. 21:55

Læs hele mit indlæg ... Min tese er, at der er mange usagte ting blandt mænd, der forhindrer at du og dine fæller ikke får reel ligeløn i en mandsdomineret verden (en verden der desværre indhylder mange kvinder i forkælelse, der kan modvirke initiativ iværksættermæssigt).

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 21:59

Du skriver og argumenterer. Men vis mig den kvinde, der gider skriver så meget for at modbevise dine postulater, som du forlanger?

(Ja, jeg HAR set i spejlet, som du anbefaler, og det er i hvert fald ikke mig). ;)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

tdneren:
Læs hele mit indlæg ...

No Way.
Jeg har læst det første af dine to nyeste lange indlæg, og det er rigeligt.
Du er ikke i en position til at kræve noget som helst.
Stå frem med dit navn, så vi ved, hvem vi snakker med. Indtil da er dine holdninger ikke blot syge og tåbelige, men direkte ligegyldige.

God vind til kvinder (og mænd) der træffer deres egne beslutninger uafhængig af, hvad der forventes af deres køn.

Der kommer ikke mere troll-foder fra mig i denne tråd, og jeg vil også opfordre andre til at tie "neder'n" ihjel. 

Hans 

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 08:49

tdneren:
Læs hele mit indlæg ...

Det orker jeg  sgu ikke - vil hellere bruge min tid på noget konstruktivt - arbejde for eksempel - måske du skulle gøre det samme?

At smide skyld omkring sig er ofte et symptom på, at man har lidt svært ved at tage  ansvar for sit eget liv og sine egne valg. 

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 08:59

Wow, det var godt nok et uintelligent indlæg, men det gav da et lille smil en kold mandag morgen.

Du skulle formentlig have gemt det til d. 8. marts :) Men jeg har godt nok ondt af dig, det kan ikke være nogle særlig spændende kvinder du har mødt i dit liv.

Hint: Inviter en kvinde herindefra på date. Tror du vil opleve en noget anderledes pige end det du beskriver :)

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)