Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aldrig for sent

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 22. Dec 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg startede virksomhed på 3 år siden. Jeg viste ikke dette site fantes dengang. Jeg kunne godt have brugt lidt mere viden. Men er nu glad for at have fundet Amino nu.
Jeg startede selv om jeg havde en del angst omkring det. Min virksomhed blev aldrig den gevinst jeg havde håbet.
Når jeg nu læser herinde får jeg en afsindig lyst til at gøre noget seriøst ved det. Måske ikke indenfor det område som jeg tidliger har beskæftiget mig med. Men så kommer angsten for nederlag igen over mig. Måske er det bare viden jeg mangler så jeg kan føle mig sikker. Jeg ved det ikke. I hvert fald vil jeg lige købe Martins bog.

Hvordan har i andre håndteret det??
Fra København
Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 02:36

Jeg tror angst kan udskiftes med opbygning af selvsikkerhed, hvis du sørger for at få succesoplevelser nok.

En måde at få det, kunne være at sætte små og realistiske delmål først.

Min blog om hjemmelavede smykker på Lav-selv-smykker.com.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 08:35

Du kommer nok aldrig til at føle dig sikker på succes, men viden hjælper meget. Vi er så mange på Amino, at du kan få et godt svar på næsten alle spørgsmål om virksomheder. :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 71
Fra  Bendoo Skrevet kl. 09:37

Når man starter op, så er der altid nervøsitet, og usikkerhed. Det er indlysende, da du risikere meget, og ikke mindst din egen stolthed. 

Jeg har sørget for at sætte min familie, bror og kæreste godt ind i konsekvenserne ved virksomhedsstart. Jeg bruger en del tid på at snakke med dem om når noget ikke går som forventet, og det hjælper mig rigtig meget. 

Med hensyn til viden, så mener jeg at man er så stærk som ens team. 

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 09:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bekymringer for hvordan tingene skal gå, bremser desværre mange (inklusiv mig selv af og til). Nederlag er aldrig sjove at have, men det er samtidig dem der lærer os mest. Som mange iværksættere nok oplever, så skal der ofte mange nederlag til, før man når en kæmpe sejr. Man kan dog hjælpe sejrene lidt på vej, ved at stille sig nogle mindre krævende delmål, så man kan opleve sejre lidt oftere.

Med hensyn til angsten for at kaste sig ud i det, kan kan starte med at sætte sig ned, lave en liste med tre kolonner. Skriv hvor du er med dit liv nu (økonomisk, stabilitet, tid, interesser, privat, lykkelig osv.). Gør det samme med det værste der kunne ske, og det bedste der kunne ske, hvis kaster dig ud i virksomhedsstart igen. Man vil ofte opdage, at de ting der står i kolonnen med det værste der kunne ske, er ting som er nemme at rette op på igen, og derfor ikke er så slemme. Det vil derefter være nemmere at turde kaste sig ud i ting. 

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 12:13

Hej

det er en super ide at købe bogen jeg kan kun anbefale den :)

angsten skal du overkomme hvis det er, plus du skal huske du har allerede prøvet og at du kun kan lave det bedre nu. Hvis det er noget du ikke fatter eller du har brug for hjælp med, så er der masser af mennesker her der kan hjælpe. Det er en god ide du laver en plan før du starter :)

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 19:49

Hej

Øvelse gør mester. Prøv dig frem og se hvad der sker.

Læs artiklen der siger, at man godt kan gå i gang uden at have en specifik ide. Jeg tror den vil inspirere dig til handling.

mvh

Mogens 

Fra Kolding
Tilmeldt 22. Dec 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:25
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Mange tak alle sammen for jeres svar.

Jeg har kun lige åbnet Martins bog og læst de første 3 kapitler.

Jeg tænkte lidt over det. Jeg fandt ud af at mit mod må være større end angsten for forandring for at kunne motivere mig selv. Desuden må jeg have et ønske om at flytte mig fra min nuværende situation til en anden, da det er vigtig at kunne se sit mål for sig.

Big Smile

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)