Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ros til Lars Holmgaard

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har overtaget siden Droneguide.dk - og på den er der en infografi. Den handler om de regler der er med droner, når du skal ud at flyve med dem.

Du kan se den lige her: Regler for droner 


Den vil jeg blot rose lars Holmgaard for at lave - for med storbranden i Norge, og de flere og flere droner, der kommer i DK, er den mere aktuel end nogensinde.

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Fra  larsholmgaard.dk Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange tak for de pæne ord, Carsten! Skype-Blush Og du har helt ret - droner bliver mere og mere udbredt. Jeg undersøgte reglerne da jeg var ved at finde ud af om jeg skulle investere i en drone til luftfoto og syntes det var meget tungt og besværligt at finde ud af, præcist, hvad man måtte og hvad man ikke måtte, så jeg lavede infografikken inkl. en drone i 3D grafik og lavede denne side.

Alle er i øvrigt velkomne til at låne infografikken, så længe man lige peger tilbage til min side som tak.

Endnu en gang tak for rosen, Carsten - god vind med siden! :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

larsholmgaard.dk:
Jeg undersøgte reglerne da jeg var ved at finde ud af om jeg skulle investere i en drone til luftfoto

Til gengæld findes der mange andre kreative løsninger - såsom en drage. en varmluftballon og meget andet :)

Bliver tit brugt i min branche - 360grader panoramabilleder.

Mvh

Morten

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Fra  larsholmgaard.dk Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Pudsigt du nævner det... jeg har skam også kigget efter balloner til at sende op med et kamera. Har du praktisk erfaring med den metode?

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Bliver tit brugt i min branche - 360grader panoramabilleder.

Det er jo et af de steder, hvor jeg synes at en drone er med til at gøre en aktiv forskel - fordi du netop hurtigt og let kan tage 360 graders billeder fra flere højder, flere vinkler og samtidig se det på skærmen. 

Du kan også rent GPS mæssigt sætte det op, så en drone kan flyve den samme rute hver dag, lave video af det, og på den måde få ting med, som der ellers ikke vil være mulighed for.

Jeg ved at flere ejendomsmæglere og landmænd meget kraftigt overvejer droner som en god investering - og med priser fra ca. 3.500 kr. og opad - kan det hurtigt være tjent hjem i effektivitet. 

Som alt andet skal der være en plan/strategi for hvor man vil skære ned på selv at være, og så lade en drone ordne arbejdet for en.

I Tyskland bliver droner allerede nu brugt af brandvæsenet - hvor der kan skabes et hurtigt overblik, og samtidig spare på ressourcerne i forhold til at sende en bemandet helikopter op.

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

larsholmgaard.dk:
Pudsigt du nævner det... jeg har skam også kigget efter balloner til at sende op med et kamera. Har du praktisk erfaring med den metode?

Hej Lars

Nej jeg har kun læst om det - jeg har ikke selv prøvet det. Det kræver trods alt både udstyr og tid til at sætte sig ind i finesserne, så indtil videre, så har jeg brugt et 7-meters stativ. 

Hvor langt skal du op?

Jeg ved at man kan få bil-monteret stativer på op til 35m. 

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten:
Jeg ved at flere ejendomsmæglere og landmænd meget kraftigt overvejer droner som en god investering

Ja - men de kan jo kun bruge dem på landejendomme, så mange er gået væk fra ideen igen..

Desuden minder det lidt om den spæde start på 360grader panoramabilleder hvor løsningerne også blev solgt direkte til ejendomsmæglerne - som grundet prisen sjovt nok glemte alt om at de er gode til at sælge ejendomme og IKKE til at tage billeder Stick out tongue

Hilsen Morten

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Desuden minder det lidt om den spæde start på 360grader panoramabilleder hvor løsningerne også blev solgt direkte til ejendomsmæglerne - som grundet prisen sjovt nok glemte alt om at de er gode til at sælge ejendomme og IKKE til at tage billeder

Det kan godt være det kun er til landejendomme endnu - håber og tror på at de regler bliver lavet om for de mindre droner - for erhvervslivet står i kø for at bruge dem. Har kontakt til flere håndværkerfirmaer som er klar på at bruge dem, når de skal have besigtiget skader mv. på ejendomme, eller skal se hvordan et tag ser ud, i forhold til at give tilbud på det.

Uanset hvad bliver udviklingen meget interessant at følge, og prisen følger helt sikkert med. Der er blandt andet et projekt på kickstarter i gang, som giver endnu flere mulighed for at få en god RTF drone for under 3000 kr. med kamera til.

Hilsen Carsten

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Yep det er spændende - og der er sket rigtig meget med teknologien bag i de senere år.

Bare tænk på hvad det også kan gøre for turistbranchen.... Smile

God vind med projektet

Hilsen Morten

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Bare tænk på hvad det også kan gøre for turistbranchen.... Smile

God vind med projektet

Ja der er et enormt potentiale i det, for mange parter - tænk også hvad det kan udvikle sig til med konkurrencer og lignende, lige som med fjernstyrede biler. Jeg ser så mange muligheder og interesser, at det bare er et spørgsmål om tid, før der kommer endnu mere gas under pedalen.

og tak for opmuntringen.

God Weekend herfra

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)