Hej Jeg har for ca. 1/2 år siden oprettet en webshop via Dandomain. Det har jeg prøvet før i 2010. Her kunne man via metamaten lave nogle gode metatags, som gjorde at Google let fandt både produkter og side. På den nye shop www.hestewebshop.dk har jeg i første omgang gjort det sammen, men her vil Google ikke finde webshoppen. Jeg har så hentet et script via https://www.google.com/webmasters/tools/, som skulle sørge for at Google kom forbi. Det går også fint nu mht. at den viser siden hvis man kender navnet og søger navnet på Google, men hvis jeg søger efter produkterne, så dukker vi ikke frem. På Dandomain har jeg under hvert produkt i felterne 'Søgeord/metatags' skrevet alle søgeord med komma i mellem (feks. cortavet, Corta Vet, Ledbehandling,... osv) eller også har jeg brugt metamaten feks: <!-- made by www.metatags.dk --> Hvad skal jeg gøre i stedet for, for at få produkterne synlige på Google, så kunderne kan finde os? vh Helle |
Hej Helle,
Meta Keywords (dit meta name="keywords") bruges ikke af Google, derfor er det ikke så mærkelig der ikke sker noget.
Det er dine <title> tags du skal optimere med søgeord i. I eksemplet du har givet er Title tagget "tilskudsprodukter mv til heste via dyrlægen" og det er jo ikke en særlig målrettet tittel.
Derfor, få dine søgeord ind i dine titler, i dette tilfælde SuperBooster, Energibooster og Fodertilskud, så vil du opleve at du vil dukke op i Google for de søgninger, men for at de gode placeringer for de søgeord skal der også arbejdes med indhold/tekst og linkbygning.