Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google finder ikke mine produkter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har for ca. 1/2 år siden oprettet en webshop via Dandomain. Det har jeg prøvet før i 2010. Her kunne man via metamaten lave nogle gode metatags, som gjorde at Google let fandt både produkter og side.

På den nye shop www.hestewebshop.dk har jeg i første omgang gjort det sammen, men her vil Google ikke finde webshoppen.

Jeg har så hentet et script via https://www.google.com/webmasters/tools/, som skulle sørge for at Google kom forbi. Det går også fint nu mht. at den viser siden hvis man kender navnet og søger navnet på Google, men hvis jeg søger efter produkterne, så dukker vi ikke frem.

På Dandomain har jeg under hvert produkt i felterne 'Søgeord/metatags' skrevet alle søgeord med komma i mellem (feks. cortavet, Corta Vet, Ledbehandling,... osv) eller også har jeg brugt metamaten feks:

<!-- made by www.metatags.dk -->
<meta name="description" content="Produkter til heste fra Kasernens Hesteklinik - Dyrlæger med højt fagligt niveau" />
<meta name="keywords" content="SuperBooster,  energibooster, fodertilskud" />
<meta name="author" content="meta-tags generator">
<meta name="robots" content="index, follow" />
<meta name="revisit-after" content="1 month" />
<title>tilskudsprodukter mv til heste via dyrlægen</title>
<!-- SuperBooster,  energibooster, fodertilskud --><cmt>

Hvad skal jeg gøre i stedet for, for at få produkterne synlige på Google, så kunderne kan finde os?

vh Helle

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:43

Hej Helle,

Meta Keywords (dit meta name="keywords") bruges ikke af Google, derfor er det ikke så mærkelig der ikke sker noget.

Det er dine <title> tags du skal optimere med søgeord i. I eksemplet du har givet er Title tagget "tilskudsprodukter mv til heste via dyrlægen" og det er jo ikke en særlig målrettet tittel.

Derfor, få dine søgeord ind i dine titler, i dette tilfælde SuperBooster, Energibooster og Fodertilskud, så vil du opleve at du vil dukke op i Google for de søgninger, men for at de gode placeringer for de søgeord skal der også arbejdes med indhold/tekst og linkbygning.

Tilmeldt 27. Feb 12
Skrevet kl. 15:51

Tak. Det prøver jeg i stedet :-)

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 16:02

Når Google første gang "finder" en ny side, vil det i starten ofte kun være forsiden og enkelte undersider, der bliver vist i søgeresultaterne. De resterende undersider vil blive fundet og indekseret med tiden.

Du kan altid se, hvad Google kender til din side, ved at lave søgningen:

site:www.hestewebshop.dk

Du vil sandsynligvis kunne se dine produkter dukke op i søgeresultaterne i løbet af et par dage.

Tilmeldt 27. Feb 12
Skrevet kl. 12:03

Tak for tippet.

Ja, det er kun forsiden og et par produkter. Jeg holder - fra nu af - øje via søgnigen site:www.hestewebshop.dk.Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har lidt problemer med duplicate content, da din hjemmeside svarer med og uden www.

Det kan du rette med 301 redirects eller ved at sætte foretrukket domæne under indstillinger for websted i google webmastertools. 

Thomas Rosenstand har skrevet en e-bog om seo af dandomain webshopshttp://seo-tuning.seo-lex.dk/ , som vil være god læsning, hvis du vil lære om seo.

Tilmeldt 27. Feb 12
Skrevet kl. 08:16

Tusinde tak for tippet Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)