Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag af ydelse?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ledt og ledt i regler for skat, men kan ikke umiddelbart finde et svar.. måske er der nogen her, der kan.

Hvis jeg køber en ydelse hos en webredaktør; altså køber nogle timer hos én, der kan stå for opdatering af min hjemmeside - har jeg så mulighed for at trække denne udgift fra?

Er der forskel, hvis det er et fast antal timer om måneden - eller hvis jeg bare køber timer, alt efter hvad jeg har brug for?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46624
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:22

ja du kan trække det fra. Får du det som regning fra en virksomhed med CVR rettet til din virksomhed - så er det bare at trække fakturaen fra og se til at den er klar omkring, at det er til din virksomhed de laver arbejdet

er det en person CPR som udfører det og som du betaler, så skal du indberette det skat via skat.dk e-indkomst - enten som a-skatte løn bikort (typisk hvis det er fast om måneden) eller som honorar som Bidragspligtig B-indkomst (typisk hvis det er enkelt opgaver)- Indberetning er naturligvis forudsætning for at du kan ha fradrag, da det jo ellers svarer til at betale for sort arbejde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:03

Tak, John.

Er dog nødt til at spørge yderligere ind til det, da jeg er temmelig ny i alt det her.
Vil det sige, at hvis jeg betaler f.eks. 2000 kr (inkl) moms til en CVR virksomhed - så kan hele beløbet trækkes fra? Eller er det kun momsen?

Bliver helt rundtosset af alle disse regler.
Hvad ville min reelle udgift så være i denne situation?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:08

Altså, hvis du betaler kr. 2000 inkl. moms er prisen før moms 1600 kr. Du kan jo kun få moms retur, hvis der for det første er lagt moms på en vare/ydelse OG hvis du selv er momsregistreret.

Men hvis du så er det, så er de 1600 kr. en udgift, du kan trække fra din indtægt, når du skal beregne dit overskud.

Altså alle indtægter minus alle udgifter = overskud. Og overskuddet skal du betale skat af.

Men jeg vil varmt anbefale dig at få et kursus eller et par timers rådgivning, f.eks. af en revisor eller en bogholder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46624
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:38

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)