Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

abonnere på webshop?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg har en virksomhed som skal have lavet en webshop. Jeg har nu fået kontakt til en virksomhed som jeg har en god følelse for. De forlanger 75.000+ incl. moms. Er dette en fair pris for en forholdsvis omfattende hjemmeside med specielt design?

Derudover skal man "abonnere" på webshoppen/hjemmesiden. Man skal betale et årligt abonnement på 8.000 kr. for at benytte alt det tilbehør der er med. Der er mange funktioner integreret og det opfylder derfor alle vores behov.

Er dette en for dyr løsning eller hvordan? Jeg er ikke kendt i branchen og kender derfor ikke til prisniveauet for den slags?

På forhånd tak,

Med venlig hilsen,

Daniel Jensen 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:29

75k for et advanceret website er en meget fair pris....umiddelbart lyder det også billigt.

Men at betale licens afgifter på 8000kr EFTER du har smidt 75k er _ikke_ billigt. Hvis ikke du kan få forhandlet en aftale igennem uden de 8000 om året så kontakt mig med en kravsspecifikation så kan jeg gøre det billigere :) 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:56

Det er ganske umuligt at sige om det er billigt eller ej når vi ikke aner hvad de 8000 inkludere.

Er det fri telefon support?
Er det inkl gateway?
er det inkl hosting?
Er det inkl tredjeparts software der ligeledes koster et månedlig gebyr?
etc etc.

Du må have fået en udspecificering af virksomheden omkring hvad disse 8000 indeholder

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:26

Du bliver vel i grunden også nød til at give lidt flere info om siden før det er muligt at vurdere om 75k indledningsvist er billigt. En omfattende hjemmeside kan jo dække over en hel del.

Jeg vil da anbefale dig at sende din kravsspecifikation til nogle andre bureauer for at få et sammenligneligt tilbud.

Og så lige en detalje, du skriver 75k+ det opfatter jeg som om at du ikke har fået et tilbud med en fast pris? Det syntes jeg måske du skulle arbejde på. Der kan meget nemt være nogle grimme overraskelser at hente på den konto. Og når projektet ikke er større burde det være muligt at lave en fast pris.

Mvh Peder 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:16

Martin: Ja okay hvis det er højkvalitetshosting, PBS Gateway, VIP Support o.l. med kan 8000 om måneden nok være rimelig nok, jeg antog så at de ville have 8000 om måneden i licens for den software de brugte 75k på at udvikle. 

Peder: En specialudviklet webshop til 75k er billigt, du har helt ret i at hvis man bruger standardkomponenter eller skinner en eksisterende webshop så kan det gøres meget billigere. Vi ligger også typisk omkring de 75k når vi skal lave en specialbygget shop ... men hvis man kan slippe afsted med at nuppe 8k om måneden oveni det så skulle vi måske til at revurdere vores priser :P

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 17:34

Det har du selvfølgeligt ret i. Jeg forstod bare specifikationerne i indlæget at det var en lidt mere avanceret hjemmeside med en eller anden shop tilknyttet. Vi har da lavet hjemmesider som kunne klacificeres som avancerede til omkring 40k hvis man så lige tilføjede et shopmodul af en eller anden art, kunne vi lave en løsning som svare til det beskrevede i  første indlæg (som jeg læser det) til 45k.

Hvis det nu skulle være tilfældet så er 75k jo ikke lige præcist billigt, det er jo ikke fordi vi kører de vilde dumpingpriser Stick out tongue 

Og ja hvis det er 8k i licens pr. måned, så tror jeg dælme også lige vores prispolitik skal op til revision!

Peder 

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 17:55

I tilbudet får vi en række moduler herunder:

Søgetjeneste

Printvenlig side

Design af hjemmeside

PBS

E-løsning - webshop

1 stk e-mail

Nyhedsmail funktion

8 konsulent timer

Sideaflåsning (log-on funktion)

Søgeoptimering

Banner 

Tilbudet lyder på 75 tusinde. Derudover skal jeg betale 8.400 kr om året for, at fortsat have adgang til de overnævnte moduler. Er dette fair? Jeg kender ikke branchen nemlig?

For de 8.400 får man opgraderinger til alle muliger samt optimeringer.

Jeg kan ikke forstå, at man skal abonnere på den website man allerede har købt 1 gang?

Vi kunne godt tænke os, at få C5 integreret og i dette tilbud er C5 ikke medregnet.

På forhånd tak :)

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 07:49

jeg syntes ikke årsprisen lyder hæj, det er 700 kt om måneden for opdateringer, drift mv. Du skal dog sikre dig at ting som gateway er med i prisen. fx kommer en dandomain shop let op i den pris. 

Derimod syntes jeg "købs" prisen virker høj! (hvis ikke det er en løsning kodet fra bunden til jer). 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)