|
Hejsa! Jeg har gået med en ide i nogle måneder efterhånden. Det største problem er at jeg er i tvivl omkring lovgivningen på området. Jeg har i sinde at lave en 100% online-baseret tjeneste, hvor der er en betaler og en modtager - og altså en salgssituation i mellem disse, hvor tjenesten fungere som mellemmand. Man kan i forhold til spørgsmålet sidestille det med reklame-netværk, hvor virksomheder betaler netværket(eks. partner-ads) hvorefter PA udbetaler til deres annoncører. Jeg har dog ladet mig fortælle at dette kræver en tilladelse - altså at opbevare penge elektronisk. Bl.a. i henhold til Bekendtgørelse af lov om betalingstjenester og elektroniske penge. Da jeg endnu ikke har ideen fuldstændig på plads, søger jeg også svar på om det gør nogen forskel hvis pengene bliver vekslet til en online valuta? Det skal i øvrigt siges at der under transaktionen skal tages en minimal del af "kagen" til mig. På forhånd tak. Mvh. Emil. |
Følger lige med her...
Har selv noget lignende i støbeskeen, men umiddelbart har jeg ikke stødt på nogle lovmæssige udfordringer som sådan.
Har også været forbi advokat med det, men der kan jo være noget han har glippet på det onlinemæssige.
Ser frem til at høre andres kommentarer.
Bliv gratis medlem