Jeg har netop oprette mig som bruger her på forummet, da jeg håber i kan hjælpe mig her. I midten af 2013 oprettede jeg en enkeltmandsvirksomhed. Kort tid efter blev jeg tilbudt et job, og tog imod det. Men hvad gør jeg når jeg skal indberette oplysninger til skat i den udvidede selvangivelse om 2013? Hvilke felter skal jeg bruge, og hvilke kan jeg se helt bort fra? Et helt andet spørgsmål lyder. I december havde jeg en indtægt på 5000 kr for noget grafisk design, ikke igennem mit job eller nogen virksomhed, altså som privatperson uden moms. Hvordan skal det indberettes til skat? Tak fordi i lyttede med. |
rubrik 111 skal ha et 0. Jeg husker ikke lige hvor lang tid moms faktisk forpligter men det grafiske job SKAL den der betalte dig skam så fald indberette som bidragspligtig B-skat for dit CPR nummer - ellers har han ikke fradrag og har betalt sort. Du kan ikke selv bare indberette honorar - så fat i ham og få ham til at indberette (hvis han ikke allerede har gjort det som loven siger)
vh John H