Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberette skat for 2013

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop oprette mig som bruger her på forummet, da jeg håber i kan hjælpe mig her.

I midten af 2013 oprettede jeg en enkeltmandsvirksomhed. Kort tid efter blev jeg tilbudt et job, og tog imod det.
Jeg har ingen aktivitet haft i virksomheden overhovedet, og lukkede den efter en måned. Jeg har selvfølgelig indberettet nul i moms, da der var tid til at jeg skulle det.

Men hvad gør jeg når jeg skal indberette oplysninger til skat i den udvidede selvangivelse om 2013? Hvilke felter skal jeg bruge, og hvilke kan jeg se helt bort fra?

Et helt andet spørgsmål lyder. I december havde jeg en indtægt på 5000 kr for noget grafisk design, ikke igennem mit job eller nogen virksomhed, altså som privatperson uden moms. Hvordan skal det indberettes til skat?

Tak fordi i lyttede med.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:48

rubrik 111 skal ha et 0. Jeg husker ikke lige hvor lang tid moms faktisk forpligter men det grafiske job SKAL den der betalte dig skam  så fald indberette som bidragspligtig B-skat for dit CPR nummer - ellers har han ikke fradrag og har betalt sort. Du kan ikke selv bare indberette honorar - så fat i ham og få ham til at indberette (hvis han ikke allerede har gjort det som loven siger)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:09

Mange tak for dit svar.

Så det er blot felt 111 jeg skal udfylde med et 0?

Det grafiske arbejde, det er en ydelse han har købt af mig. Altså noget som jeg har sendt en regning på og han har betalt. Så er det vel mig som skal indberette det hos skat. Altså at jeg har haft en indtægt på 5000 kr?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:18

Borgeren:
Det grafiske arbejde, det er en ydelse han har købt af mig. Altså noget som jeg har sendt en regning på og han har betalt. Så er det vel mig som skal indberette det hos skat. Altså at jeg har haft en indtægt på 5000 kr?
nej han må ikke betale dig som CPR medlem for en ydelse uden at han indberetter det som bidragspligtig b indkomst under nogen omstændigheder og du kan ikke selv skrive i felt 12 som er honorar - det SKAL arbejdsgiveren og du vil også se at der står, henvend dig til udbetaleren 

Det gælder altid når man betaler en CPR person - det skal man indberette ellers inget fradrag og man har betalt sort arbejde

se også: http://www.tax.dk/jv/ab/A_B_1_2_2_2_2.htm

Det er muligt at du faktisk skulle ha været indberettet som A indkomst men det er så en anden sag, indberette dig skal han/hun . ellers er der bod -. og for dig - ja så kan du faktisk ikke rigtigt gøre det uden hans hjælp - og vil han ikke må du jo tale med skat hvor pokker du så indberetter, for feltet er låst

vh John h

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)