Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søvnproblemer - Er en ung iværksætter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er 17 år gammel, fylder 18 hertil marts måned. Jeg går på hhx, og interessere mig utrolig meget for at starte mit eget projekt. Pt. er det ikke blevet til noget voldsomt, har blot et par affiliate sider. Men selvom det ikke er noget stort, fylder det utrolig meget for mig, jeg tænker hele tiden på nogen ideer som kunne blive til noget, her snakker vi om i skolen, badet, og inden jeg skal sove.
Til daglig er jeg telefonsælger og har snart været det i 2 år trods min alder, det går rigtig godt. Jeg kan rigtig godt lide mit arbejde og det fylder også en del i mine tanker.
 
Mit problem er, jeg kan ikke sove. Ofte sidder jeg sent oppe og arbejder på mine sider, lige netop inden jeg skal sove, det en vane, kan ikke lade vær. Elsker det virkelig. Men så når jeg ligger mit hoved på hovedpuden, kan jeg virkelig ikke sove.
Jeg dyrker motion nogen dage, men det hjælper heller ikke.. 

Jeg håber,ikke ondt ment, at andre iværksættere, unge som gamle har haft det på samme måde som mig, og kan give mig nogen tips. Fordi jeg skal jo have min søvn, og fokusere på min skole, som jeg også ved er vigtig.

Mvh 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej "VH-Pedersen",

Jeg har selv haft det i mange perioder, jeg ved ikke super meget om emnet, men har selv været der flere gange, så vil prøve at skrive hvad har hjulpet mig. Jeg har selv haft præcis det samme, når det har været slemt, så har jeg fået hjertebanken mm. selvom man ligger i sengen og prøver at sove, alt man gerne vil, og uafsluttede ting farer rundt i hovedet på en.

Det vigtigste råd jeg kan give dig er motion, er du fysisk udmattet er det nemmere at falde i søvn, men når først tankerne er der, er det noget lort at få væk igen, jeg har ført skrevet det hele op, altså alt jeg tænker på jeg skal huske osv. det har jeg skrevet op, det hjalp lidt, men ellers vil jeg sige motion og så få struktureret din dag, syntes jeg har svært ved at give bedre svar, det hjalp ihvertfald mig, jeg prøver så vidt muligt så i løbet af hele dagen at skrive alle ting op, for ellers er der først når jeg kommer i seng jeg går ned i gear, og har tid til at tænke over tingene, og så tænker man bare på alt for meget, i stedet for at kunne hive stikket ud.

Ved ikke hvor meget hjælp det var til, men du er i det mindste ikke alene Smile 

Men ja, enig med Ravn (altid enig med ham <3) at gå direkte fra skærm til at sove, det er svært, så ændre dine vaner, det vil være bedre at arbejde, så løbe en tur, så sove... men det er nemt at sige, sværere at udføre :D 

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Som efterfølger til de fornuftige svar på dit indlæg vil jeg sige dette:

Vælg et tidspunkt hvor du stopper hver aften for at gå i seng, tag 30-60 minutter inden du SKAL sove og læs i en bog.

Hav en blok og pen ved din seng, skriv ting ned på den fordi så er de ude af hovedet og du kan komme videre.

Mvh
Holm

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa 

Jeg har tidligere bøvlet meget med at falde i søvn, fordi jeg lå og spekulerede og tænkte over en masse ting. Efter jeg er begyndt at dyrke meget motion har det hjulpet rigtig meget på det. Sund livsstil med masser af grønt og 2-3 liter vand om dagen og 30-45 minutters motion tror jeg vil hjælpe dig. Når du dyrker motion bliver hjernen også clearet, du får frisk luft og kommer i godt humør. 

Jeg har for nyligt lavet Startup Sport som er et netværk for iværksættere, der vil udnytte sport og motion til at netværke med andre ligesindede. Det er gratis og du er meget velkommen til at tilmelde dig allerede nu.

Godt at du tager dine søvnproblemer alvorligt og forsøger at gøre noget ved det. Det er første step i den rigtige retning. Held og lykke med det og livet som iværksætter i øvrigt :-) 

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra Hjortshøj
Tilmeldt 3. Aug 13
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Kender udemærket problemet, men der findes en løsning.

Hvis du installerer f.lux på din computer, vil lyset fra din skærm skifte fra det blålige lys som stimulerer dagslys i din hjerne(som forsøger at holde dig frisk) til et mere varmt lys fra skærmen efter kl 18:00 hvor solen er gået ned.

Det fungerer fantastisk for utrolig mange som har netop dit problem:
http://justgetflux.com/

Held og lykke 

Mvh
Asger Emborg

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder rigtig rigtig lækkert, har installeret det, og glæder mig til og se ændringerne på min skærm. 

Til jer andre, er jeg glad for at i vil deres jeres erfaring. Det er jo ikke så let, men jeg hvertfald glad for alle disse forslag!

Hvordan er det med at tage et bad, hvis vi nu eks. siger at jeg tog en løbe tur ved 8-9 tiden (sover normalt mellem 12 og 01, i hverdage)  og så gå i bad derefter? 
Nogen som kan fortælle hvilke virkninger et bad kan gøre. 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

VH-Pedersen:
Hvordan er det med at tage et bad, hvis vi nu eks. siger at jeg tog en løbe tur ved 8-9 tiden (sover normalt mellem 12 og 01, i hverdage)  og så gå i bad derefter? 
Nogen som kan fortælle hvilke virkninger et bad kan gøre. 

Min første tanke var, at det nok er begrænset, hvor meget du får ud af at spørge om et bad hjælper os andre. Nogle har brug for et bad, nogle har brug for en times ro, nogle skal løse en sudoku, drikke en kop varm kakao eller andre - mere eller mærkelige ting.

Men der er noget specielt ved et bad HVIS man også kan bruge det psykologisk. Altså, hvis du kan få dit sind til at "vaske" tankerne og problemerne af dig, så du går i seng uden at slæbe dagens "tankesnavs" med dig. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)