Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor skal jeg starte? Gode råd søges...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp!

Jeg aner ikke hvor jeg skal starte.. Så nu prøver jeg her.

Jeg har fået en ide til noget software jeg godt kunne tænke mig at få en programmør til at lave for mig. Problemet er, at jeg ikke har nogen startkapital. Har prøvet at søge lidt rundt på nettet, men når man ikke ved hvad man leder efter, så er det en jungle! 

Tænker at der må være nogen som ligger inde med noget brugbar viden :-)

På forhånd tak!

Frk. Hviid

Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:13

Du er ikke videre meddelsom om hvor langt du er i den bagvedliggende proces omkring markedsundersøgelse, swot-analyse osv. - det er nødvendigt at undersøge markedet for at vurdere om der er basis for dit produkt og hvor meget du i øvrigt kan forvente at sælge. Når dette er på plads kan du lave forrentningplanen og drift-og likviditetsbudget som er bidende nødvendig at have med på jagten efter kapital. Hvis ikke dette er udarbejdet vil en eventuel investor/finansieringskilde have svært ved at tage dig og din plan seriøs. 

Mulige finansierinskilder er venner, familie, banker, Amino, vækstfonden, Eksport kredit Fonden, lånefonde osv.?

Vær opmærksom på, at opstart af ny virksomhed/nyt produkt kræver høj grad af egenfinansiering så begynd allerede nu at spare nogle penge sammen :0)

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 17:34

Hej Frk. Hviid

Godt navn du bruger, man bliver helt nysgerrig hvem der gemmer sig bag :-)

Hvis jeg var dig, vil nok starte med at definere ret præcist, hvad det er du vil sælge. Lav din egen elevatortale - har du den, ved du hvad du skal lave.

Når du ved hvad du vil lave, bør du nok beskrive dit produkt/software ide på bedst mulige måde, da du jo skal ud og finde en leverandør, til at udvikle dit produkt. 

Når du har beskrevet, hvad du ønsker, har du mulighed for at spørge en softwareudvikler, hvad det koster at udvikle, hvad du ønsker - eller optage en IT kyndig partner til din ide. Læs evt om at lave en aftale med en anden virksomhed. 

Du skal også overveje om du kan tjene penge på dit nye stykke software. Prøv at indsætte 5 tal i denne Beregn omsætning og nødvendigt salg værktøj. 

Det er da en afklarende start.

mvh

Mogens

Tilmeldt 25. Jun 13
Skrevet kl. 11:41
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Nej, det har du helt ret i. Det er udelukkende fordi det er fuldstændig nyt for mig. Jeg har fået ideen, og det er så det. Jeg har ingen ide om hvor jeg skulle starte henne. Så efter at have brugt en del tid på nettet, og har læst lidt af hvert, tænkte jeg at det måske var en god ide at starte her. Og indtil videre virker det som en god start ;-) 

Hvordan ville du mene jeg skulle gribe det første an du skriver? Er det bare at gribe telefonen og ringe til potentielle kunder og spørge om de ville være interesseret i et produkt som mit? Umiddelbart kan jeg ikke finde noget der minder om min ide, men jeg tænker at der nok skulle være noget der minder om. Eller dvs. det er der! Men det er ikke til professionelt brug, som det jeg vil lave er. Jeg kan høre igennem mit fag, at det er noget folk efterspørger. Ikke lige konkret, men jeg kan se/høre problemet og frustrationerne. Jeg har en kontakt i mit netværk som hver dag har med sådanne ting at gøre. Jeg har fået hende og en af hendes medarbejdere til at kigge min ide igennem, og de synes klart at det var en god ide. Til dem selv ville de dog fortrække en lidt anden måde, da det skal passe til deres kunder/ansatte. Så hvis de fik dette tilbudt, ville de ikke være blege for at prøve det af. 

Jeg tænker at det måske ville være en ide at kontakte en erhvervsrådgiver i min kommune? 

Tilmeldt 25. Jun 13
Skrevet kl. 11:59
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mogens

Jeg har skrevet ideen ned i et word dokument hvor jeg har beskrevet hvad det går ud på. Jeg synes det har været svært at lave en elevatortale da det hurtigt kan komme til at virke rodet og uoverskueligt. Så jeg arbejder stadig på at gøre den enkelt og præcis :-) 

Jeg har haft den ide at få en IT partner med ind over, men jeg har læst at det er meget svært at finde nogen som gider, da de ofte har ideer nok selv. Så ved ikke om det er urealistisk at finde en. For så vil jeg hellere ligge kræfterne der hvor det virkelig giver noget i længden.  

Jeg vil lige prøve at læse noget mere om det at lave aftale med anden virksomhed. 

Det er så nyt det hele, så tager hellere end gerne imod alle former for råd og vejledning. Én ting er i hvert fald sikkert... Jeg vil det her! Og jeg er villig til at arbejde hårdt for det :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)