Hjælp! Jeg aner ikke hvor jeg skal starte.. Så nu prøver jeg her. Jeg har fået en ide til noget software jeg godt kunne tænke mig at få en programmør til at lave for mig. Problemet er, at jeg ikke har nogen startkapital. Har prøvet at søge lidt rundt på nettet, men når man ikke ved hvad man leder efter, så er det en jungle! Tænker at der må være nogen som ligger inde med noget brugbar viden :-) På forhånd tak! Frk. Hviid |
Du er ikke videre meddelsom om hvor langt du er i den bagvedliggende proces omkring markedsundersøgelse, swot-analyse osv. - det er nødvendigt at undersøge markedet for at vurdere om der er basis for dit produkt og hvor meget du i øvrigt kan forvente at sælge. Når dette er på plads kan du lave forrentningplanen og drift-og likviditetsbudget som er bidende nødvendig at have med på jagten efter kapital. Hvis ikke dette er udarbejdet vil en eventuel investor/finansieringskilde have svært ved at tage dig og din plan seriøs.
Mulige finansierinskilder er venner, familie, banker, Amino, vækstfonden, Eksport kredit Fonden, lånefonde osv.?
Vær opmærksom på, at opstart af ny virksomhed/nyt produkt kræver høj grad af egenfinansiering så begynd allerede nu at spare nogle penge sammen :0)