Jeg er i gang med at undersøge mulighederne for en mindre produktion af køkkentekstiler (viskestykker, tehætte og stofserviet) og har fundet en dansk systue som også har systue i Polen (Qualitex i Næstved). Jeg tænker at få syet mine produkter hos Qualitex i Polen og få dem sendt til Danmark.
Men jeg har ingen idé om hvor store omkostningerne er for fragt. Vi taler om 300 viskestykker, 250 stofservietter og 200 tehætter, så volumen er lille. I tænker, at jeg nok burde kontakte selve systuen, men har ringet til dem flere gange i dag uden svar og er lidt i en presset situation da jeg sidder med ideen til en eksamen. Så derfor vil jeg høre jer om I har en ide om hvad det kunne koste for en enkelt import og muligvis lignende mængde leveret månedligt.
Det er jo lidt svært at svare på når man ikke kender dem samlede volumen af dit gods. men bare 200 tehætter fylder da en del så jeg vil anslå ca. en Euro palle.
prisen for en enkelt palle er vel 1.000- 1400 kr. Vær opmærksom at prisen pr. palle falder drastisk jo flere paller du har pr. gang.