|
Jeg er meget taknemlig for alle svar jeg får. Uanset hvordan mine indlæg lyder. Jeg er blot et menneske. Nogle gange er mine svar lidt for promte, da jeg bliver følelsesmæssigt involveret i den måde folk henvender sig til mig på. |
Steffen Petersen:Noget venture kapitalist fond, alle USA, bare indordnet det danske system.
Venture kapital fonde gør ca som du der påtænker, bare med meget større virksomheder som ejere. Tag et type eksempel, Polaris quity - de har pengene til deres fonde fra store investorer som Maersk, Banker, APT og mange andre, som investerer via venture kapitalfonden for at få overskud på investeringen, gerne et højere overskud end de kan opnå direkte på børsen
De gør også som du vil det, at de ofte deltager ganske aktivt ved at sætte sig i bestyrelsen og drive de selskaber de investerer i ganske aktivt som datterselskaber.
Du kan se lidt omkring f.eks Polaris her http://www.polarisequity.dk/
Forskellen her er mere størrelsen, idet de generelt går ind i selskaber af en vist eksisterende størrelse med deres kapital og selve investeringen sker ved køb af aktiekapitalen, delvist eller fuldt.
De er lovregulerede så det vil noget, så venture kapital fonde er der meget store krav til på en lang række områder
vh John H
Bliv gratis medlem