Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gebyr for fritagelse af affaldsgebyr

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

ASE:
Her er virksomheder, der slet ikke har affald umiddelbart de mest oplagte, da det er den problematik, der er nemmest at forklare til den undrende offentlighed.
som altid godt når i er med herinde og helt enig i din tilgang - men vær opmærksom på, at det offentlige ikke hævder gebyret er til betaling af den enkelte virksomheds affald, men en kollektiv betaling for affaldshåndtering, herunder jordbortskaffelse fra forurenede grunde fra fortid osv. Mere så, selv om I slår på noget der er let i den "undrende offentlighed" - og det kan være klogt, så har i som organisation sat jer ind i selv grundlaget internt

Uanset gebyret er for kollektivt ansvar for alt erhverv i kommunen, så er det let at se, at det er lettere og mere retfædrigt for Novo end for en masse små startup virksomheder i en kommune

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Fra  Ase Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

John, vi er med på, at det ikke er nogen enkel problemstilling. Men ofte er en offentlig debat et godt afsæt at skabe bedre lovgivning på baggrund af, og der er det (desværre, kan du sige) tit nemmest at starte med noget, der kan forklares uden for mange detaljer.

Vh
Thomas

Fra Måløv
Tilmeldt 12. May 10
Indlæg ialt: 52
Fra  BizDoktor.dk - Vortex Consulting Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Opfordring

Alle der har "sager" der er "mærkelige" eller uretfærdige o.a. opfordre jeg til at sende til Thomas fra ASE. Han har godt fat i bolden! Så giv ham noget god ammunition.

ERHVERVSSTYRELSEN

Er gået ind i sagen... Jeg skrev også på deres hjemmeside: www.enklereregler.dk

De ønsker en (af Thomas (jeg tørrede opgaven af i ham)) redegørelse for problemet...

POLITISK

Thomas skaber opmærksomhed omkring den mærkelige måde hvorpå de forskellige kommuner håndterer loven. Det er som vinden blæser!! Der er allerede håb om pressedækning og politisk opbakning...

Så hvis du også syntes det hele er lidt uretfærdigt overfor os selvstændige. Så "State your case".

Lad os høre din side...

Eller er du som mig... Træt af at staten hælder gebyrer over os selvstændige fordi vi ikke orker, gider eller kender reglerne? Vi betaler bare og håber på, at andre finder en løsning. Men alle de smågebyrer og administrations opgaver... DRÆBER OS OG VORES IVÆRKSÆTTER ÅND!

Nu er tiden inde til at "slå i bordet".

Ellers kan vi jo prøve at hælde et gebyr på de offentlige ansatte! (Lad os se hvor hurtigt de får det af bordet) :)

Come on folks!

(Skan jeres papir (1 min arbejde)... vedhæfte til en mail med en kort forklaring (3 min.) tryk send måske 5 min. arbejde... Så vi kan give de skrankepaver lidt igen!!

God weekend

P.S. Har du ikke en skanner... Så tag et billede med din smartphone og send dem til Thomas mobil nummer. Skype-CoolSmile

Venlig hilsen BizDoktor.dk

www.HerbalCenter.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Fra  Ase Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

En kort update som lovet:

1) Ase blogger om affaldsgebyret på Business.dk her: http://moelgaardjensen.blogs.business.dk/2014/05/05/gebyr-for-parkering-af-rumfaerge/ (giv den gerne et like eller del inden på siden, hvis I vil - så når den bredere ud)

2) De Konservative har rejst sagen over for ministeren, foreløbig med et enkelt spørgsmål, men vi håber på mere politisk aktivitet: http://www.ft.dk/samling/20131/spoergsmaal/S1388/index.htm

3) Der bør være svar i løbet af denne uge - vi holder jer orienteret her på siden om forløbet i øvrigt.

Venlig hilsen
Thomas, Ase

 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

ASE:
Her er virksomheder, der slet ikke har affald umiddelbart de mest oplagte, da det er den problematik, der er nemmest at forklare til den undrende offentlighed.

Den indstilling havde TVSyd desværre også da jeg var lige ved at få dem til at bringe sagen. Godt nok er mine gebyrer sænket fra 4-5000kr om året til under 200kr. Men princippet er det samme. Jeg vil Fa... ikke betale deres løn for at sidde og administrere en ordning som jeg ikke er med i. Det næste bliver vel en regning for at administrere administrationen af ordningen ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Fra  Ase Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

... eller et gebyr for parkering af rumfærge ;-) http://moelgaardjensen.blogs.business.dk/2014/05/05/gebyr-for-parkering-af-rumfaerge/

Som du ser i et af indlæggene ovenfor, er det desværre allerede en realitet, at der kan opkræves gebyr for at administrere gebyret.

Og så skal jeg, jf. din kommentar, understrege, at vi er opmærksomme på, at problemet dækker over et væld af forskelligheder. Når vi fokuserede på det, var det alene, fordi det er nemt at forklare.

Som sagt vender vi tilbage, når vi ved mere om evt. politisk handling.

Vh
Thomas, Ase

 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

ASE:
Og så skal jeg, jf. din kommentar, understrege, at vi er opmærksomme på, at problemet dækker over et væld af forskelligheder. Når vi fokuserede på det, var det alene, fordi det er nemt at forklare.

Hvis man bliver i jeres rumfærge metafor, er det vel ikke så svært at ændre:

"Og at når du kontakter dem for at blive fritaget fra gebyret (fordi du ikke har nogen rumfærge) får du at vide, at du ikke kan klage, men at du er velkommen til at føre et civilt søgsmål via domstolene. at du naturligvis ikke skal betale for parkering af en rumfærge du ikke har, så du i stedet kan nøjes med at betale et årligt administrationsgebyr for fritagelse af parkeringsgebyret"

Men det er så let at finde hullerne :o)

Det er fedt at I har taget det op. Så må vi se hvor det bærer hen.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

ASE:
Som du ser i et af indlæggene ovenfor, er det desværre allerede en realitet, at der kan opkræves gebyr for at administrere gebyret.

Ja da jeg ringede og klagede til kommunen og sagde til dem at jeg ville sende dem en regning for " administration " af min tid på den her sag. Grinede de bare og sagde at det ville jeg skam ikke få noget ud af. Man kunne tydelig høre at de vidste de kunne gøre hvad der passede dem i den her sag.

Så jeg håber da i kan råbe nogle politiker op i den her sag. Så loven kan blive lavet om. For det kan vel i bund og grund ikke være så svært at lave en ordning for erhvervsaffald hvor der " kun "bliver betalt for hver kg man kommer med ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er enig i at det er dumt gebyr men afgiften er desværre netop ikke for de kg man kommer med men inkluderer ex alt gammelt kemikaliejord fra gamle erhverv og andet som man ikke kan hente fra lukkede erhverv med mere. jeg er enig i det er dum afgift, bare til forståelse at det ikke bare drejer sig om de kg man smider ud genbrugspladsen hvor der opkræves - mig bekendt nærmest dobbelt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Greve, 2670
Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

John, dit budskab om tidligere erhvervs synderes svineri vi skal betale for nu, er forstået via dine indlæg.

Du er endda forstående for det kan virke uretfærdigt overfor os nye iværksættere at betale den bon er også sivet ind.

Vi læser meget gerne dine kommentarer til dette og hint i forummet da det er kloge og vise ord du oftest får nedfældet.

Jeg vil derfor gerne spørge dig om en enkelt ting.

Vi antager at det resterende miljø svineri der skal tages hånd om, er noget tidligere generationer af iværksættere - vore forgængere er skyldige i.

Årsag er manglende agtpågivenhed og erkendelse af problemet hvor det offentlige har vendt det blinde øje til. I bedste fald ikke vidst bedre.

Husholdningen Danmark har dermed nydt godt af at mange mennesker, af den grund, haft et  arbejde og dermed været skatteydere.

Regningen for oprydningen er det næppe er muligt at inddrive fra synderne.

Det må da være logisk at HELE SAMFUNDET der har profiteret i alle årene med skatteindtægter træder til.

Det er ganske urimeligt at ganske små virksomheder der er helt uden skyld i fortidens syndere, som DE ENESTE skal betale blot ved at have et CVR nummer.

Hvad mener du / eller andre om mit synspunkt ?

Det er rigtigt dejligt at se at ASE er kommet på banen.

Hilsen BPF 

  

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)