Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af branche specifik portal.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal igang med at lave en branchespecifik portal, men i kraft af mine manglende evner til programmering og opbygning af hjemmeside, skal jeg bruge en som kan lave denne del for mig. Jeg vil gerne smide en symbolsk beløb for opstarten af dette og vil derefter gerne aflønne i forhold til succesen på sitet - er der nogen af jer aminoer som har startet op på samme vis, eller har erfaring/ idéer til aflønning?

Ser frem at få en tilbagemelding.

Kenlev

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:57

Hej Kenlev.

Sådan som jeg læser det, så er der absolut ingen gulerod at gå efter.

Hvad skulle få en webprogrammør til at indgå en sådan aftale?

Det er jo alligevel ham, der skal lave en stor del af arbejdet og dermed ham, der løber risikoen uden at eje noget af det frembragte.

Hvorfor skulle han ikke bare selv gå i gang?

Venlig hilsen, Christian

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:16

Hej Christian

Kan godt følge din pointe..

Det skal dog siges at jeg hellere en gerne vil engagere programmøren til et fremtidigt samarbejde med en rimelig gevinst for øje, og er han god - så har jeg også flere idéer på tegnebrættet. 

Grunden til at han ikke bare selv vil kunne starte op med denne idé, skyldes primært mit dybdegående kendskab til den branche som jeg vil lave en portal for, og at jeg har på nuværende tidspunkt har flere forhånds accepter til konceptet. 

Tak for din belysning

Mvh Kenlev

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 08:15

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 08:55

Kenlev, uanset hvordan du pakker det ind, beder du rent faktisk om gratis arbejdskraft. Jeg ved ikke helt hvor folk får den idé fra at programmører og designere er interesseret i at arbejde gratis - det er et håndværk som alle andre. Du beder heller ikke en håndværker om at lave dit badeværelse gratis, mod lovning på at han får en del af gevinsten når du sælger huset. Og HVIS det usandsynlige skulle ske at en håndværker siger ja tak, kan du være sikker på at skidtet braser sammen og at det bliver endnu dyrere at få det fixet. Get my point? Jeg har set det over and over again.

Så du må vælge mellem at betale hvad det koster, eller at få en skodprogrammør til at lave det gratis - og så tage omkostningerne når det braser sammen.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:03

Ja, jeg er helt enig med Uffe - og det er selv om jeg mener jeg er mere end almindelig frisk på at indgå i rikofyldte projekter.

Men her løber man ikke blot en kalkuleret risiko. Dette er et projekt, hvor man kun kan tabe som programmør.

Nææh, Kenlev, du må sætte barren lidt længere ned, hvis du vil have nogle til at forsøge at springe over den Wink

I min verden hedder det, at jeg er frisk på 50/50 løsninger.

Dvs. jeg tager mig af hjemmesiden og markedsføring af den og den anden part opbygger og vedligeholder indholdet.

Og risikoen OG overskudet deler vi så i porten.

Så gør vi hvad vi hver især det vi er bedst til og vinder mange gange mere sammen end det, som vi kan gøre hver for sig. Wink

Det hedder vidst nok symbiose.

Venlig hilsen, Christian

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 11:31
Hvis du allerede har forhåndsaccepter på sitet... så ville jeg gå skridtet videre og låne pengene til at få det lavet ordentligt. For jeg kan kun give de forrige amino'er ret.. Well, se om du ikke kan få nogle accepter på skrift + et tilbud fra en seriøs programmør... så er det bare ned i banken med det og de andre relevante papirer. Det gjorde jeg, og indtil videre går tingene som de skal :)

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)