Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster en ansat

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle aminoer

Jeg står i følgende situation at jeg er fastansat i en virksomhed, hvor jeg skal bygge en telemarketing afdeling op. Jeg skal så have ansatte, men der er ikke lagt budget i virksomhedens eget budget til flere ansatte, så de bliver ansat i mit eget firma som mødebooker.

Jeg skal have 2 ansat i min egen virksomhed, til at booke møder for denne virksomhed. Vi sidde hos selve virksomheden.

Nu kommer spørgsmålet så, jeg har tænkt mig at lønne mine 2 ansatte 100% provisions lønnet. Hvad koster det.

Lad os antage jeg får 500 kr. eksl. pr booket møde, mine ansatte laver. så giver jeg mine ansatte 400 kr inkl. moms pr. møde.

Så hvis de laver 3 møder om dagen, hvilket er det der forventes. så sidder de med en løn på 24.000 om mdr. 

Hvor stor andel af de 500 kr. eksl moms er så min andel?

Hvad koster det mig at have denne ansatte der tænker jeg lønomk. forsikring, forsikring, pension osv. ?

Håber der er en der gider bruge lidt tid på at hjælpe mig?

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 20:29

Jeg svarer ikke på det som du spørger om -men jeg undrer mig.. Som du sætter det op der, så er det dig der skal sidde med risikoen for medarbejdere der løser opgaver for det firma du er ansat i? Det virker da helt vendt på hovedet, gør det ikke?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:30
Tilmeldt 18. Jan 13
Skrevet kl. 20:40

Jeg kan godt forstå din undren, men det er fordi det er en stor virksomhed som altid har Outsourcet mødebooking opgaven. Jeg er så blevet ansat som "test person" for at se om det er noget der kan fungere, det har så vist sig at fungere ret godt. Der er så ikke givet midler til at ansætte flere lige nu, så derfor har jeg fået denne mulighed som jeg ser det som.

Tilmeldt 18. Jan 13
Skrevet kl. 20:48

Hej Carsten

Jeg blev ikke så meget klogere, end at jeg skal lægge 30-40% procent i min ansattes løn for at få dækket de udgifter der er ved at have ham ansat.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:49

B2B Konsulenterne:

Hej Carsten

Jeg blev ikke så meget klogere, end at jeg skal lægge 30-40% procent i min ansattes løn for at få dækket de udgifter der er ved at have ham ansat.

Wink Er det ikke en del klogere ???

Altså får du en medarbejder til 150 kr. i timen (så koster han dig mindst 150x1,4= 210 kr. i timen)?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 23:49

Hej B2B,

Jeg vil nøje råde til at regne det hele grundingt igennem førind du starter op på projektet.

Du skriver personalet skal have 400 kr inklusiv moms i provision pr salg. Moms har intet med personalet at gøre, det kan du ikke lønne personalet med. Dvs de får 320 kroner i provision pr salg = 19.200,00 i månedsløn hvis de har 3 salg om dagen og du har 20 dage på en måned.

Så er der feriepenge, forsikring, pension osv.....lad os sige dine udgifter på medarbejderne andrager 30%.....nu skriver du ikke hvad projektet ellers omhandler og om du har andre udgifter i forbindelse med projektet......men ellers med en udgifter på 30% vil timeprisen på dine medarbejdere andrage 416 eks moms i timen....du tjener altså 84 kroner pr salg.........

Hvis du går ud fra du har samlet 6 salg om dagen tjener du 84 x 6 = 504 eks moms pr dag = 10.080,00 eks moms på en måned.

Nu er det rent matematik ud fra de tal du selv skriver, har du andre udgifter skal de fratrækkes samt det faktum at der altid er udgifter og arbejde i forbindelse med at være selvstændig.....så det er begrænset hvad du har udsigt til med de 2 ansatte, hvis 2 x 3 salg er målsætningen....Sidst men ikke mindst skal du medregne at du skal motivere dit personale og bruge tid og kræfter på dette...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)