Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annullering i stedet for kreditnota i Billy's Billing

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SWcotspain:
Internt vil der endvidere være en annulleret faktura og kreditnota.
ja hvis den annullerede faktura nota ses i systemet, men det er vel det trådstarter ikke mener og sammenhænget mellem netop faktura og kreditnota vil vel ikke eksistere.

Hvis der den annulerede faktura ikke er krediteret, hvad er der så sket med salgsmomsen på den - er den annulleret?  Det er den vel hvis den ikke er i systemet

Hvis så, og der nu laves en ny kreditnota uden sammenhæng med fakturaen, så opstår der jo en selvstændig "købsmoms"

Du kan jo ikke se bort fra den, og så nu ha en kreditnota til at give selvstændig købsmoms - hvis ikke den oprindelige fakturas salgsmoms er i systemet, og det aner vi jo ikke.

Den nye faktura giver jo bare systemet den nye salgsmoms - og den er jo helt korrekt og må ikke modregnes moms fra den kreditnota som du vil ha sendt til kunden.

Den oprindelige faktura med dens salgsmoms må frem inden den krediteres - ellers går noget galt her

Har BB support svaret mon?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 19:30

Cookie - John Hannover:
ja hvis den annullerede faktura nota ses i systemet, men det er vel det trådstarter ikke mener og sammenhænget mellem netop faktura og kreditnota vil vel ikke eksistere.

Den annullerede faktura kan ses i systemet.

Trådstarters problem er bare, at han ønsker at sende kunden en kreditnota og da fakturaen er annulleret ikke kan bruge BBs automatiske funktion til dette og derfor må oprette kreditnotaen 'manuelt'.

Mvh

Stig 

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:38

SWcotspain:
Den annullerede faktura kan ses i systemet.
ok - så vi er sikre på at den oprindelige fakturas salgsmoms så også - uanset annullering er korrekt konteret i salgsmoms og ikke på nogen måde annulleret?

(jeg har bare ikke set trådstarter beskrive at den er i systemet og hvordan)

vh John H

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 22:46

Hej igen

Så kom der svar fra BB.

"Du kan desværre ikke ophæve en annullering. Men det jeg kan anbefale dig er at du går ind opretter en separat kreditnota, hvilket du kan gør ved at gå ind på fakturaer og ned til venstre opret kreditnota. Efter du har oprettet den kreditnota kan du så også annullere den da den ikke har nogle tilknytning til nogle fakturaer."

Ovenstående var svaret fra BB, så nu skulle der være styr på det. Ellers tak for hjælpen til alle :)

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:12

Anders Helbo:
"Du kan desværre ikke ophæve en annullering. Men det jeg kan anbefale dig er at du går ind opretter en separat kreditnota, hvilket du kan gør ved at gå ind på fakturaer og ned til venstre opret kreditnota. Efter du har oprettet den kreditnota kan du så også annullere den da den ikke har nogle tilknytning til nogle fakturaer."

herligt der er styr på det. Jeg er dog ikke spor sikker på loven godkender at man laver en faktura i en bogføring - og så annullerer den (og åbenbart får "slettet salgsmomsen")

Herefter laver en kreditnota - og pokker mig også annullerer den - og får slettet "købs"momsen - selv om det jo fungerer med et 0. 

Og så lave en ny faktura til kunden  - selvom jeg kan se, at også kunden derved har fået alt, men bare tanken, at skulle lave en faktura eller kreditnota og sende til en kunde -. med det forsæt at skulle annullere den så den forsvinder i systemet - stritter imod god skik i mine øre. Jeg ville mene systemet SKAL gemme den annullerede faktura i transaktionsspor så den kan genskabet og kobles til en kreditering.

Håber i alle fald der er fulde transaktions spor der viser hvad der skete med annulleret faktura + kreditnota - et spor som du skal kunne finde Anders.

Jeg ville dog gøre det som beskrevet og jo også i tråd med Swcotspain, for det løser  jo problemet, men som sagt, jeg gad godt vide om en uddannet revisor ville sige god for systemets håndtering.

vh John H

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 19:12

Cookie - John Hannover:
Og så lave en ny faktura til kunden  - selvom jeg kan se, at også kunden derved har fået alt, men bare tanken, at skulle lave en faktura eller kreditnota og sende til en kunde -. med det forsæt at skulle annullere den så den forsvinder i systemet - stritter imod god skik i mine øre. Jeg ville mene systemet SKAL gemme den annullerede faktura i transaktionsspor så den kan genskabet og kobles til en kreditering.

Fortsættet er ikke at annullere kreditnotaen. Kunden har netop ikke modtaget en berettiget kreditnota - derfor denne øvelse, 

Systemet gemmer den annullerede faktura og kreditnota, så den side er også i orden. Transaktionssporet er i orden.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)