Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan et website automatisk hente indhold fra et andet site?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal til at opbygge en hjemmeside i wordpress (eller jeg for nogen til det) og den bliver lavet med et tema som jeg køber på nettet.

På en af siderne vil jeg gerne have nogle opslag som kommer fra en anden hjemmeside, hvor forskellige firmaer opslår div ting og sager. Kan det lade sig gøre at dette indhold bliver hentet automatisk, ved hjælp af en crawler eller andet? Og indholdet skal komme fra nogle bestemte firmaer som som jeg selv udvælger.

Er der nogen som kan hjælpe mig med dette?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik B.S.:
På en af siderne vil jeg gerne have nogle opslag som kommer fra en anden hjemmeside, hvor forskellige firmaer opslår div ting og sager. Kan det lade sig gøre at dette indhold bliver hentet automatisk, ved hjælp af en crawler eller andet?

Sandsynligvis! Men du skal formentlig have fat i en programmør, der kan lave en crawler, der er tilpasset lige præcis den side. Desuden skal du være opmærksom ikke at krænke parten i forhold til ophavsret.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:38

Jeg foreslå du finder en programmør der kan lave et lille curl script som importerer præcis det du skal bruge. Vi har netop lavet en løsning til en kunde hvor de skulle vise fem seneste nyheder fra deres brancheforening. Men brancheforeningen tilbyder ikke RSS feed, selvom medlemmerne frit må bruges deres nyheder, så vores kunde har tidligere siddet og lagt nyhederne ind manuelt. Dette blev løst med et lille curl script der kører en gang i døgnet og importerer seneste fem nyheder.

Med et curl script der laves præcis til formålet kan man autoimportere næsten hvad som helst, men som Casper siger, skal man naturligvis være opmærksom på ophavsretten.

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 78
Fra  Brøndholt CMS & design Skrevet kl. 10:03

Ja, du skal bruge en crawler. En stor det af det at bruge en crawler er løbende at tilpasse den til 'donor' siderne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:22

Tak for jeres svar.

Kan i anbefale nogen som kan lave sådan et script, eller en crawler?

Og ved i hvad prisleje sådan noget ligger i?

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. Dec 13
Indlæg ialt: 138
Fra  RankScanner Skrevet kl. 19:27

Hvis du vil søge på Google for det, så er termet: "Web scraping" og kan eksempelvis laves i PHP. :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)