Jeg skal til at opbygge en hjemmeside i wordpress (eller jeg for nogen til det) og den bliver lavet med et tema som jeg køber på nettet.
På en af siderne vil jeg gerne have nogle opslag som kommer fra en anden hjemmeside, hvor forskellige firmaer opslår div ting og sager. Kan det lade sig gøre at dette indhold bliver hentet automatisk, ved hjælp af en crawler eller andet? Og indholdet skal komme fra nogle bestemte firmaer som som jeg selv udvælger.
På en af siderne vil jeg gerne have nogle opslag som kommer fra en anden hjemmeside, hvor forskellige firmaer opslår div ting og sager. Kan det lade sig gøre at dette indhold bliver hentet automatisk, ved hjælp af en crawler eller andet?
Sandsynligvis! Men du skal formentlig have fat i en programmør, der kan lave en crawler, der er tilpasset lige præcis den side. Desuden skal du være opmærksom ikke at krænke parten i forhold til ophavsret.
Jeg foreslå du finder en programmør der kan lave et lille curl script som importerer præcis det du skal bruge. Vi har netop lavet en løsning til en kunde hvor de skulle vise fem seneste nyheder fra deres brancheforening. Men brancheforeningen tilbyder ikke RSS feed, selvom medlemmerne frit må bruges deres nyheder, så vores kunde har tidligere siddet og lagt nyhederne ind manuelt. Dette blev løst med et lille curl script der kører en gang i døgnet og importerer seneste fem nyheder.
Med et curl script der laves præcis til formålet kan man autoimportere næsten hvad som helst, men som Casper siger, skal man naturligvis være opmærksom på ophavsretten.