Hej folkens Jeg er ved at starte op som freelance bilkonsulent / personlig bilshopper. Hvor jeg rådgiver kunden til den bedste bil til deres pengepung, samt finder og forhandler prisen ned til en favorabel pris, derudover vil den blive tjekket hos samarbejdende mekaniker og bilen samt handlen vil blive tjekket efter så man minimere senere irritationsmomenter. Alt mens kunden kan slappe af og fortsætte med sit travle liv. Der er flere detaljer i det men ville bare lige beskrive det kort. Jeg har 3 spørgsmål i den forbindelse, tænkte jeg ligeså godt kunne samle dem lidt end oprette flere emner. 1. NAVN Nu er jeg kommet dertil, hvor jeg tænker næste step inden jeg får lavet en hjemmeside, at jeg finder på et navn til virksomheden:-) Jeg har tænkt meget på mine initialer MK og derefter kommet til navnet mkcarconsult.dk hvad synes i om det? Vil gerne gøre det lidt personligt da jeg ved tillid er en stor faktor i denne branche. Derudover synes jeg selv det er bedst til fortæller lidt om hvad man laver. Hvilket lidt udelukker mig fra navne som cardealer / carbuyer / dinbilkøber / bildeal eller andet i den stil da jeg ikke synes de er så personlige, men de er nok lettere at huske. Hvad tænker i? Og har i forslag er de meget velkomne:-) 2. VIRKSOMHEDSFORM Derudover kan jeg se at de par stykker der ellers tilbyder en lignende service alle har oprettet en enkeltmandsvirksomhed, er dette den bedste måde? Jeg kommer ikke til at have nogen kreditorer som sådan eller varelager eller andet. Eneste udgifter i starten, vil være benzin / personlig bil drift / og betaling til mit værksted, samt hjemmeside og markedsføring. 3. MARKEDSFØRING Min målgruppe er både mænd og kvinder lige fra 18-80, selvfølgelig er bilinteresserede ikke den største målgruppe, så annoncereing på bilbasen mm. ville nok ikke være i min favør. Jeg har selv tænkt til opstart, at jeg vil kontakte en masse lokalaviser (kan man komme i andre lokalaviser end sit eget lokalområde?) Jeg vil kunne dække jylland / fyn), derefter skal den deles på diverse forums der kunne indeholde potentielle kunder, samt deles på facebook. Flyers tænker jeg også som en mulighed, simpelthen til at fordele ud til virksomheder og hænge op i diverse supermarkeder hvor dette er muligt. Tror i denne markedsføring vil bære nogen vejne, eller er der andre muligheder jeg har overset? Jeg tænker lidt at key to succes i mit tilfælde er en aggresiv markedsføring, da jeg efter undersøgelse, har fundet ud af 1. folk ved ikke hvad en bilkonsulent er, 2. folk siger de ikke vil bruge en, lige indtil jeg får fortalt alle fordelene, hvorefter næsten alle bliver omvendt fra nej til ja. Det er faktisk så "slemt" at udaf 50 mennesker som ikke vil benytte servicen, vil 39 benytte den efter de har fået fortalt fordelene. Så det kræver en del overtalelse eller at få "kastet" fordelene i hovedet på folk så snart de ser min hjemmeside / flyer / reklame. Håber i kan hjælpe på nogen af mine spørgsmål:-) |
Hej igen, savner stadig lidt respons, og har i samme omfang et spørgsmål mere.
Hvis vi siger jeg opretter et CVR nummer idag, hvor længe går der så ca. inden jeg har det? Og Hvis der fx går 14 dage, og jeg gerne vil have lavet en hjemmeside asap kan jeg så få vedkommende til at vente med at fakturerer den til jeg har CVR eller kan jeg skrive omkostningen på med tilbagevirkene kraft, eller er jeg nød til at vente til jeg har CVR nummer før jeg kan bestille en hjemmeside?
Derudover er jeg kommet helt på bar bund med navnet, da dem jeg havde overvejet mest, enten er taget eller også er der nogen som læner sig meget tæt op ad navnet.