Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 kasketter !

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nogle sikkert kan se har jeg ændret mit firmanavn fra Skattekonsulenterne.dk til Skat & Råd her umiddelbart inden opstarten den 1/2.

Aftalemæssigt har jeg forpligtet mig til at operere i sidstnævnte navn i forhold til den gruppe af revisorer som jeg har indgået et samarbejde med, og i det andet navn i forhold til de øvrige kunder jeg har og får. Der ville jeg skulle operere under to forskellige navne afhængig af hvilke kunder jeg betjente, og det syntes jeg ikke var hensigtsmæssigt.

Da det på sigt meget vel kan komme på tale at jeg træder ind i gruppens selskab, og derved også medtager mine kunder, har jeg indgået en aftale med dem og fået ret til at bruge deres firmanavn sålænge vores samarbejde eksisterer + at de kunder jeg har og skaffer indtil da, er mine.

Er der nogle som kan se nogle problemer i det eller har andre gode råd ?     

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:27

Jeg ser overhovedet ingen problemer.

Den eneste situation, hvor jeg måske ville føle mig snydt, var, hvis jeg havde taget tilbud hjem fra både "Skat og råd" og "Skattekonsulenterne" uden at nogen havde fortalt mig, at det reelt var én og samme mand, der laver tilbudet.

Når/hvis du indtræder i det store samarbejde, er der jo bare tale om en fussion, hvor du ganske naturligt tager dine kunder med dig - hvor skulle de ellers gå hen?

mvh Hans
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:30

...... kan man slet ikke rette mere????

Nå, generelt kan man sige, at hvis de to kasketter fuldt ud tåler dagens lys - så er det intet problem.
Hvis du har lyst til at skjule den ene kasket, når du har den anden på - så er der sandsynligvis et problem.

mvh Hans
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 13:34
Når det er uhensigtsmæssigt med de to navne er det også i forhold til medierne + at jeg ønsker at kunderne indenfor samarbejdet (gruppen) også kan bruge og opfordrees til at bruge min hjemmeside, og det ville ikke være muligt hvis denne refererede til en anden virksomhed

Det handler ikke om at skjule nogle af kasketterne da det vil være samme person (mig) der udfører opgaverne for alle kunderne. Såvel nu som efter en evt. "fusion".

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 13:38

Hej Bent,

Så længe du ikke er bundet af en kunde- og konkurrenceklausul, kan jeg ikke se der skulle være noget problem i det. Og hvis du skulle være bundet, og har valgt at betale dig fra det, burde det heller ikke være noget problem. Så er du jo fri fra klausulen.

Good Luck!

Til Hans:
Næ, der kan vist ikke rettes mere, og jeg tror det er fordi nogle har valgt at slette deres tråde, eller truet med samme. Så tror jeg du regner resten ud...
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 14:03

Jeg har naturligvis ingen konkurrenceklausul overfor gruppen i forhold til de kunder jeg selv skaffer og har med. Det er naturligvis også tilladt for mig mig at arbejde for andre end dem (ellers ville problemet ikke være der).   Ellers ville det ikke være interessant for mig. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)