Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg patentere et produkt inden jeg tager kontakt til produktionsvirksomhed.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Amino'er

Jeg har i et års tid brugt mange timer på idegenerering, og er kommet frem til mange.

Nu står jeg så der hvor jeg har udvalgt den ide jeg vil satse på, og er klar til at taget kontakt til en produktionsvirksomhed inden for området, for at få lavet en prototype.

Spørgsmål:

Hvilken sikkerhed har jeg for at virksomheden ikke stjæler min ide, eller sælger den videre?

Skal jeg tage vælge at bruge flere titusinder kroner på patent, eller er der en billigere løsning som kan give mig sikkerhed?

Findes der en lov om at en produktionsvirksomhed ikke må tage en ide fra en kunde?

Ideen omhandler to erhverv gummistøbning og små elektroniske komponenter.

Har søgt og søgt på nettet, men kan ikke finde noget som ligner, eller har sammen funktioner.

Håber i kan hjælpe, på forhånd tak.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 18:42

Du kan bruge en NDA formular, hvis du kan få den virksomhed du konktakter til at underskrive den.
Google evt. NDA.

Noget helt andet er, at hvis du søger et patent må ideen ikke være offentliggjort, så det er også meget begrænset hvem du kan indvie i ideen hvis du vil have chance for at få patent efterfølgende.
Jeg vil anbefale dig at du tager kontakt til en professionel på området, måske er der en der melder sig her i tråden, men indtil da, bør du ikke fortælle andre om ideen, vil jeg mene. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:44

Du kan bede dem underskrive en hemmeligholdelsesaftale. Du finder et koncept på erhvervsstyrelsess hjemmeside.

mvh

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 20:20

Start lige med at se denne video

Du bør nok også lige sætte dig ind i hvad der kræves af din opfindelse for at kunne få et patent.  www.opfind.nu 

Ravn

Tilmeldt 20. Dec 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:19

Kan anbefale at tage et indledende møde med en Patentrådgiver - det er som regel gratis og vil give dig en umiddelbar vurdering af opfindelseshøjde. Keld Thyregod fra Patrade er god!

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 12:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan selv foretage en test om du overhovedet har en opfindelse:

Der er 4 kriterier for at man kan opnå patent

1) ideen har nyhed, det vil sige er ny

2) hvis din ide adskiller sig væsentligt fra den kendte teknik

-  Det er det der hedder opfindelses højde, eller 'non obvious for the person skilled in the art' det vil sige ikke nærliggende for en såkaldt fagman

3) den virker eller kan forklares så den ville virkee

4) og opfindelsen /ideen er industrielt anvendelig.

læs mere på www.ludvigsenpatent.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)