Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbud på køb af en webhosting service

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har til aften fået en mulighed hvor jeg ikke HELT kan vurdere om det er once in a life time eller om der måske skal noget andet til.

Har en rigtig god ven der lever af at lave webhosting, det er gået ham fantastisk godt igennem en masse HÅRDT arbejde. Og en masse respekt for det.

Han har i tidens løb opbygget 2 firmaer, hvoraf det ene tager al hans tid nu. Derfor er jeg selv blevet tilbudt at købe det andet firma, som også beskæftiger sig inden for webhosting. Da han har en hel del erfaring inden for dette, og jeg er næsten 100% sikker på han aldrig ville snyde mig, tager jeg selvfølgelig hans ord for gode varer.

Tallene er som følgende:

Webhosting site med 12xx kunder

Månedlig indkomst : ca 1000 euro lige nu

Pris for site er ENTEN: 10.000 Euro up front

ELLER: 1000 Euro up front og (som tallet ser ud lige nu) 25% af månedlig indkomst til ham. For den pris får jeg så adgang til hans eget support center med hans ansatte osv + support fra ham selv.

Lige nu lyder den med 1000 Euro og support meget attraktiv, men når jeg får firmaet til at gro, så ku det godt gå hen og blive dyr customer support tænker jeg?

I kraft af der allerede er en eksisterende kundedatabase er det en rigtig god mulighed som jeg selv ser det, men vil gerne lige have nogle andres øjne på det.

Håber nogle vil tage sig lidt tid til at kigge det igennem og smide en mening omkring det.

Mvh Simon

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 20:20

Man sælger ikke en virksomhed med en månedlig indtægt på 1000 euro for 10000 euro. Man plejer at sige års indkomst ganget med 2 eller 3 MINIMUM.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Tilmeldt 4. Aug 11
Skrevet kl. 20:26

Well nu var det ikke så meget det.

Det er en rigtig god ven af mig, så derfor den mulighed. Tror ikke lige han har hørt om den "regel" du fremsætter der :)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Skrevet kl. 21:00

Hvilken person ville give en virksomhed væk til det den tjener på ét måned?

Tilmeldt 4. Aug 11
Skrevet kl. 21:16

Well hvis han so to speak sælger den for 1000 euro, så har han jo samtidig 25% af den månedlige indtægt. Dog med den bonus for mit eget vedkommende at der følger en kundeservice med.

Men jeg kan ligesom høre lidt på det hele at i mener det lyder for godt til at være sandt?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Skrevet kl. 22:47

Letmatrosen:

Well hvis han so to speak sælger den for 1000 euro, så har han jo samtidig 25% af den månedlige indtægt. Dog med den bonus for mit eget vedkommende at der følger en kundeservice med.

Men jeg kan ligesom høre lidt på det hele at i mener det lyder for godt til at være sandt?

Det ville være det samme som at købe aktier hvor du har en risikofri ÅOP på 120%.

Det er bare for godt itl at være sandt..

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 22:55

Er "Indkomst" evt. som i det kunderne betaler? Er der medregnet udgifter til server og vedligehold/drift af denne/disse?

Tilmeldt 4. Aug 11
Skrevet kl. 23:08
Jeg har ikke forhandlet noget konkret på plads endnu. Skulle gerne komme med noget i morgen engang.

Som udgangspunkt tror jeg det er efter udgifter er betalt, og ja det er selvfølgelig baseret på det kunderne betaler.
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)