Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver jeg en fakturer som privat person?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Promodesigns.dk Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Heej!

Jeg har et lille problem da jeg skal fakturerer cirka 10.000kr (uden noget som helst virksomhedsregnskab)

Dvs. at jeg skal sende en fakturer fra mig selv som privat person med indbetaling til min private konto. Den skal sendes til en virksomhed (aps) hvor jeg så self skal fakturerer ekls. moms.

Skat sagde at jeg bare skulle sende en 'forenklet fakturer' og derefter indtaste det i min private selvangivelse hvorefter de så trækker det i skat hen over resten af året, men det her link misleder mig lidt: http://www.kpmg.com/dk/da/nyheder-og-indsigt/nyheder/tax/sider/forenklet-faktura-nye-muligheder-og-krav.aspx

- Hvordan gør jeg lige for ikke at lave en dum fejl?

På forhånd mange tak! :)

Mvh. Johannes Ottesen

Indehaver af PromoDesigns.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:41
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46636
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53

Jeg finder det måske lidt mere kompliceret men når du har talt med skat bør det være i orden

Hvis det er arbejde du har udført - ja så kan du godt sende faktura, men den du har udført arbejdet for, har helt klart 100% pligt til at indberette det som bidragspligtig B-indkomst direkte til skat, og du skal så bare kontrollere det ser korrekt ud på årsopgørelsen

Hvis det er noget du har solgt - så skal du bare lave en simpel faktura med

Dit navn, din adresse, varen du har leveret, stk tal, pris per stik og pris ialt - og alt sammen uden moms

Da det kan være vigtigt for modtager at kunne identificere dig (og modtagers skat) er det klogt at supplere med f.eks fødselsdata som sammen med navn underletter 

Det rækker fint

Så opgiver du indtægten i forskudsskemaet og i årsopgørelse - og er det varer som du sælger som virksomhed (ikke registreret virksomhed) bedst i udvidet selvangivelse rubrik 111

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)