Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed vs. IVS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg sidder og overvejer hvilken form for virksomhed, jeg vil oprette. Jeg er i tvivl om man kan trække penge ud af et IVS selskab til egen fortjeneste, eller om man skal beholde dem i virksomheden, indtil man opretter ApS.

Samtidigt ville det være dejlig med en faglig beskrivelse og mening angående fordele og ulemper ved IVS. 

Mange tak på forhånd.

Med venlig hilsen

Frederik Høgh

Fra Holme Olstrup
Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 15:24

Jeg er ikke godt nok inde i reglerne til at kunne forklare det. Men fik selv meget ud af de 3 videoer i dette blogindlæg 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:33

Markedsføringspraktikant hos Doneco ApS / www.bogført.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:38

Der er ikke noget til hinder for at du kan udbetale helt normal løn i et IVS (modsat personlig selskab hvor der ikke er løn med hævninger og beskatning af overskud) - løn går jo fra overskud og kun overskud skal opspares med 25% indtil aps grænse nåes - men du må ikke udbetale løn der bringer kapitalgrunlaget i fare, og det sker jo hurtigt med ex 1 kr i kapital, hvis ikke du har tilsvarende overskud

se evt også disse to links 

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/ivs-sprgsmal-negativ-karakter-men.html  

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Apr 13
Skrevet kl. 09:30

Tak for de gode tilbagemeldinger! Jeg vil sætte mig ind i de forskellige links, som i har henvendt mig til, tak :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:48
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Apr 13
Skrevet kl. 22:40

Hej Henrik,

Tak for dit svar!

Umiddelbart, er der ikke den store risiko, da jeg vil indgå en dropshipping-aftale. Går ud fra der ikke er store bindinger ved dropshipping?

Med venlig hilsen

Frederik Høgh Jensen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et lille interessant citat fra en pressemeddelelse udsendt af Experian:

Rasmus Westerlin, Senior Business Advisor hos Experian, uddyber: ”De nye IVS’ere er mindre polstrede overfor tilbageslag. De kan let ende i konkurs, hvis ikke de konsolideres og styrer deres likviditet stramt. Vi ser ofte, at selskabsformer med begrænset hæftelse, har en slappere betalingsdisciplin, hvilket kan være et udtryk for svag likviditet. Eksempelvis betaler selskaber med begrænset hæftelse deres regninger senere end enkeltmandsvirksomheder, hvor ejeren hæfter personligt. Vi ser også højere konkurstilbøjelighed blandt anpartsselskaber sammenlignet med enkeltmandsvirksomheder.”

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)