Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Studiejob i Aalborg

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens!

Jeg tillader mig at smide et debatindlæg, da jeg står i den situation, at jeg har været jobsøgende det sidste 1½ år. Jeg læser kommunikation på 4. semester på Aalborg Universitet, har en to årig salgsuddannelse og 4½ års erfaring i detailbranchen. Jeg har søgt adskillige studiejobs i Aalborg - omkring 50 ansøgninger. Men det er kun en lille procentdel jeg har fået svar på. Problemet er, at der er så ufatteligt mange unge mennesker(jeg er selv 22 år) om buddet. Jeg søgte på et tidspunkt en 8 timers stilling ved Fakta, de havde fået mellem 500 - 600 ansøgninger, og var ikke engang nået til min inden stillingen var afsat til anden side.

Jeg mener selv jeg har skrevet en velformuleret og ajourført ansøgning som indeholder ansøgning, CV samt anbefalin fra tidligere arbejdsplads.

Derfor ville jeg høre om der var nogle herinde, som havde kendskab til en virksomhed som står og mangler en pligtopfyldende medarbejder? Eller om i har nogle tricks til at komme i bedre betragtning?

De venligste hilsner
Martin Jørgensen 

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jul 08
Skrevet kl. 15:39

.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:46

Hej Martin,

Det er en træls situation du står i og det jeg vil sige har du nok hørt før, men jeg personligt har altid fået jobs igennem mit netværk, så vil råde dig til at virkelig kigge dit netværk igennem og se om der skulle være en mulighed du har overset.

Håber du snart finder dig et studiejob!

Vh Søren

Markedsføringspraktikant hos Doneco ApS / www.bogført.dk

Fra Viborg
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 38
Fra  Magic Tours Skrevet kl. 15:50

Hvad med sådan noget som phoner/telemarketing? Sådan nogle virksomheder plejer altid at søge nye fordi der er så stor udskiftning!

MVH 
Lasse 

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jul 08
Skrevet kl. 15:54

Hej Lasse,

Tak for svaret.

Jeg har faktisk været ansat meget kort tid som phoner ved et forsikringsselskab. Men jeg kunne simpelthen ikke stå inde for de krav som virksomheden stillede. Jeg følte egentligt jeg snød folk, da jeg altid skulle "bilde" private personer ind, at "vi" kunne tilbyde dem en meget billigere forsikring - selvom det ikke var tilfældet. Der er sikkert mange, som ikke har problemer med sådanne job, men vil gerne kunne stå inde for det jeg arbejder med og det kunne jeg desværre ikke der. :-) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jul 08
Skrevet kl. 15:57

Hej Søren,

Tak for svaret!

Jeg har gjort rigtig meget for at finde en personlig relation til et arbejde, men det er desværre langt sværere end jeg nogensinde havde forventet.  Jeg har bl.a. søgt ved FlexDanmark som transportbooker og som kommunikationsmedarbejder ved Aalborg Politi, men problemet er, at der er så ufatteligt mange ansøgere, hvilket betyder at jeg altid sidder med den fornemmelse af, at min ansøgning "flyder ud i mængden". :-)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:09

Hej Martin

Du er velkommen til at søge en plads på Tekstspots hold af freelanceskribenter, da du jo er 1½ år henne i en relevant videregående uddannelse.
Men du skal vise et bedre niveau i tegnsætning og retskrivning, end du demonstrerer her i indlægget, hvis du vil gøre dig forhåbninger om at komme på holdet.
Hvis du skriver en mail på max. 5 linjer om dig selv til kontakt@tekstspot.dk, så skal jeg sende dig vores intromail, så du kan se, om du tror, du kan leve op til vores krav.

Venlig hilsen

Hans Stokholm Kjer 

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:14

Martin Jørgensen:
Jeg har bl.a. søgt (...) ved Aalborg Politi, men problemet er, at der er så ufatteligt mange ansøgere,

I netop det tilfælde er problemet nok, at du har søgt et job, som du endnu ikke har kvalifikationerne til. 
Jeg er ret sikker på, at Politiet ikke søger folk uden uddannelse til at varetage deres kommunikationsopgaver.
Måske skulle du overveje at tilrettelægge din jobsøgning mere realistisk.

Venlig hilsen

Hans 

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jul 08
Skrevet kl. 16:23

Hej Hans,

Tak for dit svar.

Mht. til min ansøgning til Politiet var jeg sådan set fint kvalificeret. De søgte en studentermedarbejder som stadig havde nogle år tilbage af sit kommunikationsstudie. Så det var sådan set inden for rækkevidde mht. kvalifikationer. Men hvad der lige gjorde at jeg ikke kom i betragtning tror jeg har noget at gøre med det store antal ansøgere, og der selvfølgelig vil være nogle som har "noget ekstra" med i baggagen i forhold til mig. :-)

Ps. jeg har sendt dig en mail.

Venligst Martin 

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:34

Hej Martin

Super med mailen.
Jeg havde bare set i et forum, jeg er med i, at Politiet har søgt kommunikationsmedarbejder med helt andre krav, så jeg troede, det var et af dem, du havde søgt.
Men på dit første indlæg lyder det da som om, du netop HAR noget ekstra med i bagagen. Det vigtigste som jobsøgende er, at man ikke lader sig gå på af afslag - eller manglende respons.
God vind med det.

Hans 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)